НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

сряда, 15 юли 2020 г.

НАСКАР – Коул Къстър с първа победа след шеметен финал в Кентъки

               Коул Къстър спечели първата си победа в топ дивизията на НАСКАР в шеметен финал в Кентъки, след като в последната обиколка четири коли се бореха за успеха. Този финал ще се помни дълго, а тази четворна битка бе наистина страхотен завършек на надпреварата в неделя. При последния рестарт Кевин Харвик и Мартин Труекс поведоха сериозна битка и това позволи на Къстър да излезе начело и да спечели. Така вече имаме девети победител за сезон 2020 и от 25-та Къстър се изкачи на 20-та позиция в класирането. Победата обаче му дава шанс да влезе в плейофите, стига да няма повече от 16 победителя в следващите девет старта и Коул да остане в топ 30 на класирането. Това едва ли ще се случи, но все пак трябва да се отбележи. В началото на сезона триото Къстър-Редик-Бел дебютира и след две години битки в иксфинити сериите тримата влязоха в елита. С оглед на отборите в които тримата получиха места се очакваше имено Коул Къстър да е с предимство в борбата за новобранец на годината, но нещата не тръгнаха точно така. Тайлър Редик и изненадващо Джон Хънтър Немечек имаха по-добри състезания и съответно взеха повече точки, но ето че в крайна сметка Къстър стана първият от групата с победа. Все пак тимът на Стюърт-Хаас предлага кола победител и макар през тази година само Харвик да беше печелил и Арик Алмирола и Клинт Бойер имат добри класирания, особено първия. Серията от шест поредни финала в топ десет изкачи Алмирола до осмото място в класирането на позиция пред Алекс Боумън, който е с една победа. „Кубинската ракета“ бе много силен в първата половина от надпреварата, но в края нещата като че ли се объркаха. Подобно нещо може да се каже и за Харвик, с тази разлика, че той се позагуби в началото, след това успя да стигне до челото и ако не беше контакта му с Мартин Труекс то Кевин вероятно щеше да спечели. Поне така каза самият Мартин Труекс след състезанието. Харвик има за какво да съжалява, но все още води в класирането, дори авансът му се увеличи леко от 85 на 88 точки пред втория.

               Мартин Труекс се разкая за грешката си в края на надпреварата и определено бе най-сериозният губещ на фона на скоростта, която демонстрира. Той потегли от дъното след наказание за проблеми на техническия преглед, но бързо се проправи път напред и дори поведе. Труекс бе по-бърз от Харвик и вероятно щеше да го изпревари ако не бяха късните прокъсания. Дори и при последния рестарт вероятно щеше да надделее, но се стигна до този контакт и невероятно добрата реакция на Коул Къстър, който трябва да отбележим получи страхотна засилка от Мат ДиБенадето. Между другото Мат също бе много стабилен и бърз и може би само Райн Блейни бе по-бърз от него в цялата надпревара, освен разбира се Труекс. ДиБенадето изпревари на няколко пъти Логано и бе постоянно в челната група, дано скоро успее да спечели и победа, защото има всичко необходимо за това, може би само още малко късмет му е нужен.

               След като колите на Форд отново доминираха, техните конкуренти отново изпратиха противоречиви сигнали. Отново Тойота имат проблем – един от пилотите им е супер бърз, а останалите никакви ги няма. Този път вместо Хемлин топ пилотът беше Труекс, докато Кайл Буш страдаше от всякакви проблеми. Ерик Джонс и Дени Хемлин също не блестяха, а на финала се оказаха и зад Кристофър Бел дори, а той завърши седми, нов добър резултат.

               При Шеви нещата изглеждат дори по-зле, поне като резултати. Скорост явно има, но при финала на етапите и състезанието колите все изостават. Чейс Елиът вървеше добре в началото, но после се срина, а Джими Джонсън направи много добро състезание, но бе завъртян от Брад Кезловски. Впрочем и двата се оплакаха един от друг, а Джими дори си позволи да напише в туитър, че с нетърпение чака следващият рестарт, в който ще е зад Кезловски. Предполагам момента емоция, вероятно двамата вече са говорили и разбрали, но Джонсън наистина имаше добър шанс за престижно класиране или дори победа тук. Джими заема 15-тото място, а с победата на Къстър това означава, че е 16-ти в подреждането за плейофите. Така всеки нов победител извън топ 16 ще го изхвърли от групата и това ще означава край на амбициите за осма титла, колкото и хипотетична да е тя. Ще видим какво ще стане в следващите надпревари и как ще се развият нещата за Джонсън, а също и при останалите претенденти.

               Довечера ще бъде състезанието на звездите, където няма точки, а наградата е само една – милион долара за победителя (и неговия екип де). 35 издания до момента, 34 бяха на Шарлът и едно в Атланта, а сега сцената е нова – Бристол. Последният Велик Колизеум ще приеме и публика, така че атмосферата ще е страхотна и има защо да се гледа. Шампионите и победителите през миналата и тази година участват по право, а преди основната надпревара ще има и шанс за още четирима да влязат в битката. Трима от предварителното състезание и един избран от вота на феновете. През миналата година Кайл Ларсън се промъкна през квалификацията и спечели милиона, но сега няма да участва. Новост ще е изместването на номерата малко по-назад пред задните гуми с цел отваряне на повече пространство за реклами, както и неоновите светлини на колите в стил „Бързи и яростни“ (това последното няма много смисъл, но е за атракция, за светлините говоря.) Друга новост ще е възможността за избор на външна или вътрешна позиция при рестарт, нещо което за момента може да прави само лидера. Ако има успех правилото може да влезе и в състезанията от шампионата.

               В неделя пък НАСКАР отива в Тексас, където въпреки слуховете организаторите твърдо не са го отменили. Това ще е и началото на излъчването по NBC за САЩ, но тук у нас продължава да бъде по Макс Спорт. Така че гледайте и ако нещо ви интересува питайте, знаете как и къде.


 

Няма коментари:

Публикуване на коментар