НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

събота, 11 юли 2020 г.

НАСКАР – Кевин Харвик с победа на Индианаполис

               Кевин Харвик спечели късметлийска победа в Индианаполис, след като Дени Хемлин спука гума докато бе начело само седем обиколки преди финала. Всъщност цялата надпревара бе белязана от проблеми с гумите, но най-притеснителният инцидент бе този в питлейна. В началото на състезанието при първото служебно прекъсване стана масово влизане в бокса и масова катастрофа.  Колите на Райън Прийс, Кори Ладжой и Рики Стенхаус се удариха, а зад тях Джъстин Алгайер и Бренан Пул пометоха механик на спрелия вече Райън Блейни. За щастие Зач Прайс (както се казва въпросният механик) се размина само с контузия в глезена, защото нещата можеха да са много по-сериозни. Това повдигна въпроса, защо рейсконтрола не предпочете поетапно спиране в доста по-тесния бокс на Индианаполис, с цел избягване на подобни ситуации.

               Състезанието бе спряно за кратко, а след като продължи започнаха и проблемите с гумите. Заради специфичното сравнително „плоско“ и бързо трасе натоварва сериозно гумите и изисква правилно налягане в тях, което се превърна и в основния проблем за Райън Нюмън, Ерик Джонс и най-вече за Дени Хемлин. Хемлин бе може би най-бързият пилот в състезанието, от екипа му избраха правилните моменти за спиране и в края той бе с добър аванс пред Харвик, но спуканата гума му попречи да вземе петата си победа за сезона.

               Кевин Харвик спечели за четвърти път през тази година и затвърди първото място в класирането десет кръга преди края на редовния сезон.

               Мат Кенест затвърди статистиката си с добри класирания на Брикярд 400 с чудесно второ място, което бе добре дошло за него след спада в представянето му. Неговият съотборник Кърт Буш отбеляза старт номер 700 в топ дивизията на НАСКАР, но не успя да стигне до топ десет – остана 13-ти.

               В навечерието на надпреварата Джими Джонсън обяви, че е дал положителна проба за Ковид -19 и ще пропусне надпреварата. Това сложи точна на продължилата серия от 663 старта без прекъсване в кариерата му и даде повод за много притеснения не само на неговите фенове. Дни по-късно (в сряда) стана ясно че Джими вече е дал две отрицателни проби и ще стартира в Кентъки тази неделя. Остана само открит въпросът как така бързо се изчисти от вируса или пък дали първата проба е била точна, но това не е толкова важно мисля.

               Стана ясен и остатъкът от календара на родилния сезон. След като Уотикснс Глен отпадна, ще бъде заменен с друго роуд корс (неовално) трасе – това на Дайтона. На тази конфигурация се провеждат 24-те часа на Дайтона и до момента коли от НАСКАР не са карали, така че имаме още едно ново място за къп сериите, където никой все още не е печелил. Календара съдържа и още два двойни уикенда като този в Поконо, със стартове в събота и неделя – в Мичиган и Довър. Така остатъкът от редовния сезон изглежда така:

12 юли  - Кентъки 21:30 наше време

18 юли  - Тексас 22:00

23 юли (четвъртък)  - Канзас 2:30 (през нощта)

2 август -  Ню Хемпшир 22:00

8 и 9 август – Мичиган 23:00/23:30

16 август – Дайтона неовалната конфигурация 22:00

22 и 23 август – Довър 23:00

29 август – Дайтона 400 2:30

 

Да не забравяме и за Ол СТарс състезанието на 15 юли (през нощта срещу четвъртък), което макар да не носи точки е доста атрактивно и редовно там се пробват нови неща. И този път ще е така, но за това повече ще стане дума следващият път.

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар