Кевин Харвик спечели четвъртата си победа за сезона и
трета поредна есенна в Тексас и стана вторият финалист след Мартин Труекс
младши. Харвик потегли от полпозиция и след доста перипети, много добро темпо и
малко късмет грабна билета си за Маями.
Състезанието започна, но още в началото Чейс Елиът
допусна грешка и се удари в стените. Трасето бе обработено за допълнително
сцепление, но явно то не бе достатъчно и до края на първия етап имаше още няколко завъртания
и се стигна до рекорд за сезона – шест прекъсвания само в първия етап. В
резултат Елиът и Дени Хемлин не успяха да вземат достатъчно точки и сега
особено за Чейс положението е трудно. Единствено победа ще го класира за
финала, докато Хемлин все още има опции да влезе по точки.
Накъсването на състезанието спря по време на
втория етап, за да започне отново в третия, като може би най-спорен беше моментът
със завъртането на Бъба Уолас. Уолас спука гума и опита да стигне до бокса, но
не успя. Завъртя се и предизвика прекъсване, точно по време на спиранията в бокса
при зелен флаг. Това постави Кайл Ларсън в много неизгодно положение, защото
той влезе за смяна на гуми от четвърта позиция. Жълтите флагова обаче облагодетелстваха
Кевин Харвик, който пък бе наказан малко по-рано за грешка на неговия екип.
Така Харвик получи нов шанс и се възползва от него за да спечели състезанието.
Между другото Кевин спечели тук през миналата година, но след това стюардите
решиха, че спойлерите му не отговарят на изискванията и му бяха отнети 40
точки. Това го върна обратно в битката за място на финала, само с три точки
аванс, а освен него за нередовни бяха обявени и колите на Райън Блейни и Ерик
Джонс, завършили съответно втори и четвърти. Тогава обаче не се прилагаше
дисквалификация и победата остана срещу името на Харвик и бе осма за сезона.
Нека обаче се върнем отново на Бъба Уолас и неговото завъртане.
Според Кайл Ларсън той се е завъртял нарочно за да предизвика жълтите флагове и
по този начин да не изостане с обиколка. Ако се докаже, че даден пилот
преднамерено предизвиква инцидент, то тогава той би могъл да бъде наказан
сериозно. Случвало се е в историята, особено сериозен беше примера от преди
години с Клинт Бойер и последвалите проблеми и наказания за него и тима на
Майкъл Уолтрип през 2013-та. Сега обаче от рейсконтрола не намериха основание Бъба Уолас да е
действал умишлено и наказание не последва. В интерес на истината, кръг по-рано
на Мартинсвил Джоуи Логано също остави съмнения за умишлено завъртане след
контакта си със стената и Дени Химлин. Пръв това мнение изказа бившият пилоти
настоящ анализатор Дейл Джарет. То бе споделено и от други пилоти и журналисти,
но Логано отговори, че това са глупости. Според него, той просто не е могъл да
удържи колата си и в своя защита заяви, че ако е имало умисъл, то тогава е щял
да бъде наказан. Наказание обаче няма, така че темата поне за момента е
затворена.
Във Финикс този уикенд ще има сериозна битка за
оставащите две места на финала, а за победата апетити ще имат и пилоти извън
плейофната група. Видяхме чудесното темпо на пилотите на Стюърт-Хаас, като
Алмирола бе близо до победата. Дани Суарес и Клинт Бойер също бяха бързи, въпреки
че Бойер потъна назад в края. Добро темпо имаха и Джими Джонсън, както и Уилям
Байрон, към тази група бе и Ерик Джонс, така че в борбата ще се включат и те, а
би могло да има и изненади от по-задните редици. Всяка точка ще бъде от огромно
значение, за това предполагам всички ще се стараят да вземат максимума още в
първите два етапа, вместо да правят стратегии за финалния етап. Всички, освен
Труекс и Харвик, разбира се, които могат да правят каквото си поискат след като
вече са сигурни финалисти.
Няма коментари:
Публикуване на коментар