Мартин Труекс младши спечели една от най-категоричните
победи, след като води в продължение на 464 обиколки, като с успеха си стана
първият финалист за 2019-та. Мартин поведе след първото прекъсване и до финала
не позволи на никой да го изпревари, единствено за кратко Кайл Ларсън бе
начело, когато пропусна влизането в бокса. Труекс, който до тази година нямаше
победа на късо трасе вече събра три такива, а формата, която демонстрира не
сома на Мартинсвил, но и в последно време го прави един от най-сериозните претенденти
за титлата.
Състезанието бе своеобразен реванш за Дени Хемлин
срещу Джоуи Логано и може би ако не беше грозната сцена със сбиването след
финала, щеше да е смешно. Логано, който няма много приятели сред колегите си бе
натиснат от Хемлин, а за двамата това е поредната твърда борба и откровено
нехаресване, казано най-меко. Двамата са съотборници в тима на Джо Гибс, но
веднага след като Логано отива в Пенске, между тях започват първо словесни
престрелки, а след това и люта битка на трасето. Така през годините двамата
често са изразявали недоволството си един от друг, като последно в Довър Джоуи
блокира Дени, при положение че бе затворен с 24 обиколки. Тогава Логано каза,
че се е борил за точки, а сега Хемлин го изимитира като каза „това е
състезанието на късо трасе“ и до с доста близък до неговя тон. Както и да е.
Агресията на Логано и неговите номера са известни на всички, някой ги приемат,
други не, но определено това все повече ще пречи на номер 22. Особено в оставащите
два старта до финала, за който Джоуи може и да не се класира при определени
условия.
Подобен проблем стои и пред шампиона за редовния сезон
Кайл Буш. Кайл не е печелил вече 20 състезания и авансът му от началото на
година се топи. Все още Роуди има своите шансове, но както се видя и в
Мартинсивл най-често той самият си създава проблеми. А Арик Алмирола пък се
закани, че ще му вгорчи оставащите състезания. Всъщност Арик каза така и за
Логано миналата година, но не направи нищо мръсно срещу него, което предполагам
ще стане и сега. Въпросът е че Кайл Буш някак си загуби правилната посока и
Труекс и Хемлин редовно са по-бързи от него, дори понякога и Ерик Джонс. Вече
дори се появиха прогнозни финалисти, като сред тях не фигурира Буш, а ако това
се случи Кайл няма да е никак щастлив.
Силно състезание за Райн Блейни, разумно за Кайл
Ларсън и предпазливо за Кевин Харвик, така бих определил представянето на част
от полуфиналистите. Райън бе много близо до челото, може би малко скорост не му
достигаше. Кайл Ларъсн пък се бори с натъртените си ребра и това вероятно го
прави по-бавен, а за Харвик не знам. До някое време смятах че е твърде
предпазлив, но вече съм почти сигурен, че просто дава всичко от себе си, но
колата не е толкова добра, като тази през миналата година. Все пак има още два
шанса, като особено на Финикс всички той е много добър.
Гръмнал двигател още в първата тренировка прати Чейс
Елиът в дъното на колоната за старата, но той успя да стигне до топ пет. Тогава
обаче се счупи нещо по задното му окачване, първоначално беше щанга, после може
би диференциал, но каквото и да беше провали състезанието на един от най-бързите пилоти в уикенда. Щеше да е
интересно да видим какво може да постигне, с оглед на отличното темпо и на неговите
съотборници. Уилям Байрон бе може би най-близо до победата, ако бе успял да
изпревари Труекс в края, но чест прави на младия пилот, че не опита да спечели
с мръсни номера. След финала Байрон бе попитан дали не е мислил да побутне леко
Труекс, но Уилям с учудено изражение заяви, че не иска да печели така, особено
първата си победа. Тя е близо, а за самият Труекс усещането да гледа в
огледалата си как го преследва номер 24 е било като дежа вю. Така каза самият
Мартин, който има спомени от това да бъде изпреварван от Джеф Гордън.
Сега предстои Тексас. Хемлин спечели през пролетта,
Харвик през миналата година, а Труекс е много добър на трасета с дължина миля и
половина. Ларъсн заяви, че тук е най-добрият му шанс за победа и класиране за
финала, а за Логано и особено за Елиът влизането във финалната четворка минава
през победа. Кайл Буш пък има две такива в Тексас, през 2008 и 2014. Общо взето
всеки от осемте пилоти може да претендира за успеха, а да не забравяме, че освен
тях ще има и още 32-ма, сред които са Джонсън, Кезловски, Бойер, Нюмън, Джонс,
още поне толкова претенденти.
Няма коментари:
Публикуване на коментар