НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

петък, 5 юли 2019 г.

НАСКАР Чикаголенд – Алекс Боумън с първа победа


               Ветровитият град показа нагледно защо е наричан така, въпреки, че кратката буря не беше най-типичната за района, както казаха организаторите. Състезанието започна и само след десет тура бе спряно, точно преди трасето да бъде обхванато от бурен вятър и последвалият силен дъжд. Чудесното начало на Джими Джонсън даде надежда на феновете му, че най-после ще спечели, но в края не той, а съотборникът му Боумън триумфира с първа победа. 
88 обиколки начело за номер 88 и той стана първият пилот с дебютна победа в Чикаго и първи с дебютна победа с номер 88. Алекс Боумън впечатли с отличното си темпо, но най-вече с начина по който успя да си върне лидерската позиция в края. Всъщност финала на надпреварата бе много сходен с миналогодишният – отново Кайл Ларсън бе много бърз в края и настигна лидера и отново не успя да спечели. Боумън бе малко по-предпазлив при затварянето с обиколка на изостаналите пилоти и това позволи на Ларсън да го настигне, натисне и изпревари, но Алекс не се предаде и още в следващият тур си върна позицията и я удържа до финала. Явно наистина се бе уморил да завършва втори, както каза самият той след финала. Така Боумън стана седмият пилот от началото на сезона с победа и вторият от тима на Рик Хендрик, а темпото на всичките пилоти на отбора (а и на Шевроле като цяло) вдъхна нови надежди на феновете на марката. Чейс Елиът и Уилиям Байрон въпреки проблемите си успяваха да се промъкнат напред, а Джими Джонсън напомни за добрите си години и предполагам това е само началото на неговото завръщане.
               Отлично представяне и за другите два тима с победи до момента, Пенске вкараха и трите си коли в топ 6, докато пилотите на Джо Гибс имаха скорост, но не и късмет. Особено Кайл Буш, който имаше и контакт с Логано, но след финала противно на очакванията Кайл бе забелязан в добро настроение и така и не потърси Джоуи за обяснение(или боксов мач). Това за пореден път показва, че Буш вече е доста по-улегнал и уравновесен, въпреки, че не бих разчитал това да е на 100% сигурно. Предполагам Кайл и Мартин Труекс правеха по-скоро тестове за финала в Маями, заради сходствата в трасетата, макар да има теоретична възможност да не стигнат до битка за титлата, колкото и минимална да е тя. Дени Хемлън пък получи наказание за некотролирана гума по време на питстопа си и възнегодува. Дебата относно това продължи и след състезанието, като Хемлин влезе в задочен спор в Туитър с НАСКАР и призова за промяна на правилата. Темата ще търпи развитие предполагам, защото наистина на моменти  за „неконтролирана гума“ и „твърде много механици зад стената“ се приемат доста спорни моменти. Като дори подпиране с ръка, което дразни много от феновете, екипите и пилотите.
               Ако трябва да посоча най-нещастният пилот след Чикаго то това според мен е Кевин Харвик. Страхотно темпо, абсолютен лидер със 132 обиколки начело, вероятно с най-бързата кола, но този път пилотска грешка и в резултат 14-то място. ЪнХепи Харвик обаче предполагам ще вземе реванш скоро и може да изненада досегашните победители, още повече, че има достатъчно точки за да е спокоен за продължаването си в плейофите.
               При девет оставащи старта до края на редовния сезон играта ще загрубее, а идва Дайтона, където обикновено има доста агресия и инциденти. Дори вече започнаха – в последната тренировка Брад Кезловски побутна и завъртя Уилиям Байрон и той катастрофира. В резултат номер 24 ще използва резервната си кола и това означава старт от дъното. Кезловски пък заяви, че е искал да изпрати съобщение до всички, че няма да се остави да бъде блокиран, защото според него в четири от последните пет състезания на Суперспийдуий той е бил завесен в инциденти именно заради това. Ще видим какъв отговор ще получи той, ще видим и дали отборната стратегия като тази на Таладега ще свърши работа. Надявам се и да видим здрави битки и състезанието да е вълнуващо. Дано само не се появи отново някоя буря, като тази от четвъртък, която скъси наполовина първата тренировка на Дайтона.

Няма коментари:

Публикуване на коментар