НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

вторник, 23 юли 2019 г.

НАСКАР Ню Хемпшир - най-после и Кевин Харвик се разписа


               След 21 старта суша, Кевин Харвик най-после се добра до алеята на победата в Ню Хемпшир. Екипът на Стърт-Хаас, който беше над всички през миналата година, през тази трябваше да чака до 20-тото състезание за да спечели. Победата не дойде лесно, като определено Дени Хемлин има за какво да съжалява, защото неговата кола наистина бе много бърза. Въпреки атаките, Харвик успя да задържи Хемлин зад себе си и да пресече пръв финалната линия за 46-та победа в кариерата си. Въпрос на време беше Харвик и отборът му да вземат победа, но факта, че направиха това без да са толкова бързи бе отлична новина.
Не е за подценяване и правилното решение на Родни Чилдрес (тийм шефът на Харвик), който реши Кевин да не влиза в бокса при последното прекъсване, за да запази лидерската си позиция. На практика, както той така и Хемлин и Мартин Труекс останаха със старите гуми и успяха да се задържат в челото. Кевин Харвик благодарение на огромния си опит знаеше точно как да парира атаките, а от своя страна Дени Хемлин, като че ли бе доста предпазлив. Това, което ми прави впечатление, че след злополучния инцидент в Мартинсвил преди две години с Чейс Елиът и голямото освиркване от феновете, Дени като че ли вече не е толкова агресивен в битките. Той както и Труекс направиха чудесно състезание, особено Хемлин, който потегли от дъното на колоната, а темпото им бе страхотно. Страхотно бе и на другите пилоти на Тойота, но Кайл Буш допусна грешка, а тази на Ерик Джонс бе оправдана и не получи наказание. В допълнение Мат ДиБенадето завърши пети, но за да влезе в плейофите почти сигурно ще му трябва победа.
               Пилотите на Пенске имаха странен ден – Кезловски и Блейни бяха бързи през повечето време, но нещо не им достигаше, а Логано така и не успя да се бори за челните позиции. Като цяло колите на Форд не бяха най-бързите тук, въпреки че Харвик победи. Неговите съотборници така и не успяха да се преборят за по-добро класиране. Направи ми впечатление, че отново Арик Алмирола предизвика хаос при рестарт, може би ще трябва да му бъде обърнато внимание, защото миналият път заради него наказаха Уилям Байрон, а сега имаше контакт зад него и вероятно заради това се появиха проблемите в колата на Джими Джонсън. Все пак от екипа на Джими отхвърлиха тази версия, макар самият Джими да сподели съмненията си. Като цяло обаче състезанието за пилотите на Шевроле беше разочароващо. Проблеми с колата на Елиът, проблемите на Джими, Кайл Ларсън също имаше проблеми и допусна грешки, Кърт Буш изостана. Едва 12-те бе първият им автомобил на финала, този на Байрон,  което след три поредни победи бе доста изненадващо. Явно трасето ги изненада, а серията от инциденти в тренировките също им попречи. Сега надеждите ще са за добро представяне в Поконо, защото в дъното на топ 16 кипи страшна битка. Джими Джонсън е застрашен от изпадане от плейофите, което ще е прецедент – откакто има плейофи Джими винаги е участвал в тях. Шест старта преди края на редовния сезон Джонсън е 17-ти, а подемът в представянето на Райън Нюмън, Ерик Джонс и донякъде на Пол Менард са на път да попречат на седемкратния шампион. Отделно от тях претенденти са и Клин Бойер и Дани Суарес и двамата с амбиции и най-вече възможности за добри резултати, да на забравяме и за Кайл Ларсън и Рики Стенхаус, както и за някой изненадващ победител, който може сериозно да обърка сметките. Така битката за последните места ще е много плътна и завързана предполагам до последния старт от редовния сезон, но не по-малко интригуваща ще и тази за първото място. Званието шампион на редовния сезон носи 15 допълнителни точки, които се пренасят в следващите етапи и биха могли да са ключът към влизането във финала. За сега в нея са само Джоуи Логано и Кайл Буш с разлика от три точки, но със силен финален спринт към тях може да се присъедини Кевин Харвик, а дори и Дени Хемлин, ако запазят представянето си така. Така че предстоят големи битки в следващите шест състезания, а след това започват и плейофите и още много и по-напрегнати борби.

Няма коментари:

Публикуване на коментар