Джъстн Хейли поднесе изненадата в лятната Дайтона,
като спечели първа победа в едва третия си старт, като също така тимът на
Спайър Моторспорт взе първият си трофей в дебютният си сезон. Приказно
постижение, определено късметът бе с тях. 20 годишният Хейли, който кара за
първи пълен сезон в долната дивизия (Иксфинити сериите) завърши втори в петък
вечер, зад съотборникът си Рос Частейн с отбора на Каулинг Рейсинг, а трети
остана ЕйДжей Алмендингер, но по-късно бе дисквалифициран заради проблеми с
вакуума на карбуратора. Хейли блесна в Дайтона през миналата година, когато с
дръзка маневра изпревари Кайл Ларсън (във втроия си старт в Иксфинити), но рейсконтрола
реши, че е преминал двойната линия и даде победата на Ларсън. Джъстин Хейли (известен
в началото като Джей Джей Хейли) дебютира в топ дивизиите на НАСКАР през 2015
при пикапите, а година по-късно печели титлата в К&N западните серии (последното ниво преди трите топ
дивизии). През миналата година спечели три победи при пикапите и остана трети,
а постиженията му са обещаващи. Ако получи шанс много вероятно е да се
присъедини към някой от добрите отбори, като например този на Чип Ганаси, с
когото отборът на неговият вуйчо си сътрудничи. Какното и да стане обаче, Джъстин
вече е победител в най-високата дивизия на НАСКАР и 20-тият пилот спечелил
първа победа на Дайтона.
Да се върнем обаче на основните играчи. Още в
тренировките се забеляза, че има известна доза изнервяне, но странното бе, че
най-раздразнителен се оказа Брад Кезловски. Той и неговото послание получиха
широк отзвук, а случилото се в състезанието бе определено от някой като карма. Междувременно
стана ясно, че Брад и съпругата му очакват втора дъщеря в края на годината, може
би пък това е причината за изпуснатите нерви, кой знае.
Дъждът в петък и отменената квалификация, както и
отлагането на старта за неделя също изостриха нервите на всички. А да не
забравяме че и края на редовният сезон е близо. Мисля че това бе основаната
причина да има толкова припрени и необмислени действия от част от пилотите. В
началото състезанието бе спокойно, но с наближаването на дъжда грешките
зачестиха, докато не се стигна до големия инцидент, в който пострадаха 17
автомобила(някъде пишат 18). Остиин Дилън и Клинт Бойер определено имат вина за
това, като все още не мога да преценя чия натежа повече. Дали Дилън не прекали
с блокирането или пък Бойер прекали с атаката? Всъщност няма значение, но
техния инцидент на практика сложи край на състезанието. Колкото и
организаторите да се опитваха да го довършат, времето не им позволи. А дългото
изчакване пък показа, че някак си не им се искаше точно Джъстин Хейли да
спечели, макар че както той, така и екипът му направиха точно това което трябва
и останаха начело. Вероятно очакваха по-скоро камерите да ги покажат по-дълго
при рестарта, защото така или иначе нямаха много голям шанс да останат в челото
със старите гуми и малкото гориво. Решението пък на Кърт Буш и Ландън Касил
също бе правилно, защото обиколка преди рестарта решиха да заредят и сменят
гумите за да могат да се борят с конкурентите си. Така на практика никой не
сгреши, просто шансът този път бе на страната на малкия отбор и на младия
пилот. Нищо че бе лидер в по-малко от цяла обиколка и то зад пикап за
сигурност. Победата си е победа.
Няма коментари:
Публикуване на коментар