НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

сряда, 10 юли 2019 г.

НАСКАР Дъжд, мълнии и Джъстин Хейли


               Джъстн Хейли поднесе изненадата в лятната Дайтона, като спечели първа победа в едва третия си старт, като също така тимът на Спайър Моторспорт взе първият си трофей в дебютният си сезон. Приказно постижение, определено късметът бе с тях. 20 годишният Хейли, който кара за първи пълен сезон в долната дивизия (Иксфинити сериите) завърши втори в петък вечер, зад съотборникът си Рос Частейн с отбора на Каулинг Рейсинг, а трети остана ЕйДжей Алмендингер, но по-късно бе дисквалифициран заради проблеми с вакуума на карбуратора. Хейли блесна в Дайтона през миналата година, когато с дръзка маневра изпревари Кайл Ларсън (във втроия си старт в Иксфинити), но рейсконтрола реши, че е преминал двойната линия и даде победата на Ларсън. Джъстин Хейли (известен в началото като Джей Джей Хейли) дебютира в топ дивизиите на НАСКАР през 2015 при пикапите, а година по-късно печели титлата в К&N западните серии (последното ниво преди трите топ дивизии). През миналата година спечели три победи при пикапите и остана трети, а постиженията му са обещаващи. Ако получи шанс много вероятно е да се присъедини към някой от добрите отбори, като например този на Чип Ганаси, с когото отборът на неговият вуйчо си сътрудничи. Какното и да стане обаче, Джъстин вече е победител в най-високата дивизия на НАСКАР и 20-тият пилот спечелил първа победа на Дайтона.
               Да се върнем обаче на основните играчи. Още в тренировките се забеляза, че има известна доза изнервяне, но странното бе, че най-раздразнителен се оказа Брад Кезловски. Той и неговото послание получиха широк отзвук, а случилото се в състезанието бе определено от някой като карма. Междувременно стана ясно, че Брад и съпругата му очакват втора дъщеря в края на годината, може би пък това е причината за изпуснатите нерви, кой знае.
               Дъждът в петък и отменената квалификация, както и отлагането на старта за неделя също изостриха нервите на всички. А да не забравяме че и края на редовният сезон е близо. Мисля че това бе основаната причина да има толкова припрени и необмислени действия от част от пилотите. В началото състезанието бе спокойно, но с наближаването на дъжда грешките зачестиха, докато не се стигна до големия инцидент, в който пострадаха 17 автомобила(някъде пишат 18). Остиин Дилън и Клинт Бойер определено имат вина за това, като все още не мога да преценя чия натежа повече. Дали Дилън не прекали с блокирането или пък Бойер прекали с атаката? Всъщност няма значение, но техния инцидент на практика сложи край на състезанието. Колкото и организаторите да се опитваха да го довършат, времето не им позволи. А дългото изчакване пък показа, че някак си не им се искаше точно Джъстин Хейли да спечели, макар че както той, така и екипът му направиха точно това което трябва и останаха начело. Вероятно очакваха по-скоро камерите да ги покажат по-дълго при рестарта, защото така или иначе нямаха много голям шанс да останат в челото със старите гуми и малкото гориво. Решението пък на Кърт Буш и Ландън Касил също бе правилно, защото обиколка преди рестарта решиха да заредят и сменят гумите за да могат да се борят с конкурентите си. Така на практика никой не сгреши, просто шансът този път бе на страната на малкия отбор и на младия пилот. Нищо че бе лидер в по-малко от цяла обиколка и то зад пикап за сигурност. Победата си е победа.

Няма коментари:

Публикуване на коментар