
Пистата в Уоткис Глен е единственото място в календара
на НАСКАР, където колите влизат в боксовете и застават от „другата страна“.
Иначе казано, автомобилите завиват надясно при подхода си към бокса и стената с
механиците им също е от дясно, точно необратно на това което обикновено са
свикнали всички. Това е основната причина там да стават много грешки и
надпреварата в неделя го потвърди. Особено показателен бе инцидента с Дени
Хемлин при масовото спиране в 54-тата обиколка. Опита на Брад Кезловски да
потегли бе осуетен от бързащи механици по кола номер 11 и го принуди да спре,
това пък създаде още хаос в работата на момчетата от тима на Джо Гибс Рейсинг и
в резултат – търкалящи се гуми, блъснат механик, скъсан маркуч и излетял пневматичен
пистолет. За щастие без сериозни контузии, но пък това донесе наказание за
Хемлин и го лиши от възможността да се бори за местата в челото. При спиранията
в бокса комисарите на НАСКАР следят за няколко основни неща. Първото разбира се
е скоростта в питлейна, всяко превишаване на влизане и излизане се наказва.
Второто нещо е подхода към бокса. Пилотът не трябва да пресича повече от две
клетки(очертанията на всеки бокс) при влизане и излизане. Точно заради това
Джими Джонсън получи наказание, а и не само той. Трето, нито един от механиците
не трябва да прескача стената преди колата да е влязла в очертанията на пита,
което се прави с оглед безопасността на механиците. Четвъртото нещо за което се
следи е дали колата е изцяло в бокса си или е малко по-напред или назад от
линиите, защото ако не е в очертанията не може да бъде обслужена. Точно заради
това, когато някой спре твърде рано или късно механиците дават знак и колата се
намества, за да няма наказания. Петото, последно е нищо от оборудването,
инструменти, гуми и други да не напуска очертанията, дори ако автомобила
потегли и все още се опитват да го зареждат, стъпи ли на линията трябва
зареждането с горива да е спряло, иначе наказанието е сигурно. А наказанията са
основно две. Преминаване през бокса, ако нарушението е по време на зелен флаг
или старт от последна редица(в обиколката която е пилота) при провинение по
време на жълти флагове.
След всичко това, предполагам става ясно защо Хемлин
бе наказан – две гуми напуснаха бокса му, пневматичния пистолет също. При Чейс
Елиът пък имаше друга любопитна ситуация. Механикът сменящ предните гуми
закъсня и опита да прескочи предницата на колата му, бе подпрян и след
атрактивно премятане се приземи на задните си части. С ефектен завършек с ръце,
явно е тренирал акробатика или пък гимнастика. Механикът бе извън своя бокс, но
успя да задържи пистолета в рамките на очертанията и за това получи
аплодисменти не само от своя екип, но и от колегите си от другите отбори.
Кайл
Буш пък имаше проблем със зареждането и се наложи да влезе отново, което на
практика го извади от битката за победа. Това пък бе добре за Елиът, който вече
веднъж през миналата година бе изпреварен в края именно от Буш.
Предполагам (ако разбира се сте гледали) ви направи
впечатление, че част от екипите обслужваха първо дясната страна на колити си(както
обикновено правят, с тази разлика че тогава това е външната страна), а след
това отиват от ляво, което е тренирано многократно. Разликата в позиционирането
на колата обаче доведе до тези грешки, а доколкото забелязах тези, които
обърнаха работата си (първо от ляво, после от дясно), може и да бяха по-бавни,
но пък нямаше грешки и инциденти. Все пак не мога да го твърдя със сигурност,
защото нямаше възможност всичко това да се проследи, а така и не намерих
информация кой как е предпочел да работи. Просто така ми се стори.
Няма коментари:
Публикуване на коментар