НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

вторник, 7 август 2018 г.

НАСКАР Уоткис Глен и проблемите в питлейна


             
  Пистата в Уоткис Глен е единственото място в календара на НАСКАР, където колите влизат в боксовете и застават от „другата страна“. Иначе казано, автомобилите завиват надясно при подхода си към бокса и стената с механиците им също е от дясно, точно необратно на това което обикновено са свикнали всички. Това е основната причина там да стават много грешки и надпреварата в неделя го потвърди. Особено показателен бе инцидента с Дени Хемлин при масовото спиране в 54-тата обиколка. Опита на Брад Кезловски да потегли бе осуетен от бързащи механици по кола номер 11 и го принуди да спре, това пък създаде още хаос в работата на момчетата от тима на Джо Гибс Рейсинг и в резултат – търкалящи се гуми, блъснат механик, скъсан маркуч и излетял пневматичен пистолет. За щастие без сериозни контузии, но пък това донесе наказание за Хемлин и го лиши от възможността да се бори за местата в челото. При спиранията в бокса комисарите на НАСКАР следят за няколко основни неща. Първото разбира се е скоростта в питлейна, всяко превишаване на влизане и излизане се наказва. Второто нещо е подхода към бокса. Пилотът не трябва да пресича повече от две клетки(очертанията на всеки бокс) при влизане и излизане. Точно заради това Джими Джонсън получи наказание, а и не само той. Трето, нито един от механиците не трябва да прескача стената преди колата да е влязла в очертанията на пита, което се прави с оглед безопасността на механиците. Четвъртото нещо за което се следи е дали колата е изцяло в бокса си или е малко по-напред или назад от линиите, защото ако не е в очертанията не може да бъде обслужена. Точно заради това, когато някой спре твърде рано или късно механиците дават знак и колата се намества, за да няма наказания. Петото, последно е нищо от оборудването, инструменти, гуми и други да не напуска очертанията, дори ако автомобила потегли и все още се опитват да го зареждат, стъпи ли на линията трябва зареждането с горива да е спряло, иначе наказанието е сигурно. А наказанията са основно две. Преминаване през бокса, ако нарушението е по време на зелен флаг или старт от последна редица(в обиколката която е пилота) при провинение по време на жълти флагове.
               След всичко това, предполагам става ясно защо Хемлин бе наказан – две гуми напуснаха бокса му, пневматичния пистолет също. При Чейс Елиът пък имаше друга любопитна ситуация. Механикът сменящ предните гуми закъсня и опита да прескочи предницата на колата му, бе подпрян и след атрактивно премятане се приземи на задните си части. С ефектен завършек с ръце, явно е тренирал акробатика или пък гимнастика. Механикът бе извън своя бокс, но успя да задържи пистолета в рамките на очертанията и за това получи аплодисменти не само от своя екип, но и от колегите си от другите отбори. 
              Кайл Буш пък имаше проблем със зареждането и се наложи да влезе отново, което на практика го извади от битката за победа. Това пък бе добре за Елиът, който вече веднъж през миналата година бе изпреварен в края именно от Буш.
               Предполагам (ако разбира се сте гледали) ви направи впечатление, че част от екипите обслужваха първо дясната страна на колити си(както обикновено правят, с тази разлика че тогава това е външната страна), а след това отиват от ляво, което е тренирано многократно. Разликата в позиционирането на колата обаче доведе до тези грешки, а доколкото забелязах тези, които обърнаха работата си (първо от ляво, после от дясно), може и да бяха по-бавни, но пък нямаше грешки и инциденти. Все пак не мога да го твърдя със сигурност, защото нямаше възможност всичко това да се проследи, а така и не намерих информация кой как е предпочел да работи. Просто така ми се стори. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар