НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

събота, 18 септември 2021 г.

НАСКАР – Труекс с четвърта победа за сезона в Ричмънд

          Мартин Труекс младши спечели в Ричмънд четвъртата си победа за сезона и така си осигури място в следващата фаза на плейофите. Дени Хемлин, който победи в Дарлингтън и вече се класира напред бе лидер през по-голямата част от надпреварата, но в края темпото му спадна и остана втори. Заедно с тях напред продължава и Кайл Ларсън, който събра достатъчно точки за да не може да бъде изместен от топ 12. Състезанието донесе разочарование за Кърт Буш, който отпадна след катастрофа в следствие на спукана гума, а брат му Кайл отнесе две наказания и не успя да се бори за победата на едно от най-успешните си трасета.


          Като цяло състезанието протече сравнително спокойно, без много прекъсвания, а повечето битки бяха доста предпазливи. Залогът при пилотите от плейофната група е голям и всяка грешка се наказва, така че това бе очаквано. Рос Частейн и Остин Дилън направиха силно състезание, като при тях липсата на напрежение явно им помага и двамата карат доста освободено.

          При това развитие на първите два старта от плейофите, тенденцията очертава Ларсън, Хемлин и Труекс като най-сериозните претенденти, а Чейс Елиът е близо до тях, но все още без да успее да спечели. За настоящия шампион сезонът е доста труден, но той е един от тези, които са бързи на всички трасета, просто при него често късметът не го спохожда. Или по-скоро грешки, негови и на отбора са основният виновник той да не стига до директна битка в края на състезанията. Тази така оформена четворка за момента изглежда с най-големи шансове за финал, но все още пилотите на Пенске не са казали думата си. Логано и Блейни може да не са толкова бързи навсякъде, но често успяват да се позиционират така, че малко преди финала да се превърнат в претенденти. За Брад Кезловски вече писах, че според мен той продължава да експериментира с различните стратегии и може би скоро някоя от тях ще се окаже точната.

          Положението при братя Буш е доста различно. Кайл все така остава зад съотборниците си Хемлини Труекс, а понякога дори и зад Бел, но въпреки грешките (както и при Елиът негови и на екипа) са в основата на повечето му лоши резултати. Кайл ще продължи вероятно към следващата фаза, но трудно ще се добере до финала. Горе долу същото, но с обратен знак може да се каже за Кърт. Ветерена през целия сезон е бърз на всякакъв вид трасета, но не чак за топ три, през повечето време. Едва сега Частейн се доближи до него като темпо, явно най-после свикна с колата или просто Кърт му помогна с настройките, кой знае. Факт е обаче, че Кърт Буш прави много добър сезон и ако не беше спуканата гума в Ричмънд, може би щеше да се бори за победата. Сега има шанс в Бристол, където и той като брат си има добри спомени и трасето му пасва.

          В останалата група пилоти се отличава Кевин Харвик, който макар и все още без победа е много вероятно да продължи напред, за разлика от съотборника си Арик Алмирола и пилотите на Рик Хендрик Уилям Байрон и Алекс Боумън. И докато при Боумън шансовете изглеждат по-големи, то при Байрон нещата отиват към отпадане. За Тайлър Редик и Майкъл Макдайуъл също е почти невъзможно да продължат, защото са доста назад с точките.

          В събота през нощта българско време е и третия старт от първия етап на елиминациите в Бристол. Последният велик колизеум ще определи кой ще продължи напред и кой ще остане извън плейофната битка.

          И като стана дума за Колизеум, то ще има и втори такъв догодина. Дъ Клаш ще се проведе в Лос Анджелис на стадиона наричан Колизеум. Както Тони Стюърт се пошегува, „…имахме футболно игрище вътре в трасето, а сега ще имаме и трасе във футболно игрище… “. Това стана ясно съвсем наскоро, а тези дни излезе и календара за догодина. Общо взето няма много промени спрямо тази година, малки размествания плюс включването на трасето в Илинойс, а неовалните надпревари са шест - липсва роуд корс трасето в Дайтона. Ричмънд излиза от плейофите, а Маями влиза, като поредността спрямо тази година е малко по-различна, но за това ще си говорим по-нататък. И първият Бристол отново ще е дърт, което ще е много забавно.

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар