Райън Блейни спечели втора победа за сезон 2021-ва в сериите НАСКАР на овала в Мичиган, като това е общо шеста за пилота от екипа на Роджър Пенске. Блейни успя да поведе при последния рестарт осем обиколки преди финала, като макар да не бе най-бързата кола на трасето през цялата дистанция, успя да задържи зад себе си Уилям Байрон и Кайл Ларсън. Въпреки, че остана едва 14-ти, за Кевин Харвик това бе достатъчно да се класира за плейофите. До края на редовния сезон остава само една надпревара, както и само едно свободно място в топ 16.
Състезанието бе много силно за екипа на Шевроле, като начело се изредиха Ларсън, Елиът, Байрон, а в челото място постоянно имаха и Кърт Буш и Остин Дилън. Първите трима водиха в общо 156 обиколки, от общо 200, но в крайна смета обаче победата отиде при Форд, като Блейни успя при последния рестарт да поведе и то от вътрешната част на трасето. Тази линия не бе най-бързата и през цялата надпревара бе избягвана от лидерите при всеки рестарт, но за номер 12 се оказа успешна. Според данните от Мичиган Блейни е бил с темпо извън топ 20, но това не бе пречка той да успее да задържи най-бързите коли зад себе си в последните обиколки.
В края на втория етап за кратко пилотите на Тойота успяха да излъжат съперниците си и с късно спиране и смяна на само две гуми Кайл Буш отмъкна етапната победа от Ларсън и Елиът, които се бориха здраво за пореден път през този сезон. Първият бе спечелен от Чейс Елиът, но пък когато от отбора му решиха да го викнат в бокса в края на втория, той потъна назад и в последната част така и не се добра до челните позиции.
Точно на финала на етап номер две Остин Дилън и Брад Кезловски се удариха, като колата на Дилън се удари в стената и той отпадна. При повторенията остана леко съмнение за вина на Кезловски, но инцидента бе приет за състезателен, а след финала Брад изрази съчувствие към Дилън, макар това да не променя нещата. Остин остана под чертата, сега изостава с 25 точки от своя съотборник пред последния старт на редовния сезон. Това теоретично му дава шанс да влезе в плейофите, ако събере точки и измести Редик от тази позиция, дори и без да спечели. Зад него в класирането обаче има 13 потенциални конкуренти, които при победа на Дайтона биха могли да изместят и двата пилоти на Ричард Чилдрес. Всъщност това са всичките останали пилоти на пълен сезон, освен загубилите вече шансове Джош Билики и Куин Хъв, така че битката в Дайтона ще бъде много сериозна от страна на всички тези претенденти. Това може да доведе и до много инциденти, каквито така или иначе често се случват там.
Битката за първото място в генералното класиране остава открита, като разликата между лидера Ларсън и Дени Хемлин е 28 точки. Дени няма какво да губи, би трябвало да бъде агресивен, заради стремежа към тези 15 бонус точки, които ще му помогнат в плейофната битка, в която Ларсън ще влезе със сериозен актив. Хемлин сподели, че е доволен от колата си и през целия сезон е бил в битките за победа, което според мен не е точно така, но приблизително е прав. Ларсън пък след финала в Мичиган каза, че е бил може би прекалено предпазлив и за това не е успял да спечели там, макар да води в 70 обиколки, най-много от всички. И докато за Хемлин първото място в класирането е въпрос на добавяне на повече точки, то при Ларсън целта е реванш и престиж, след гафа през миналата година и отстраняването му. Каквото и да се случва от тук нататък, Кайл Ларсън влиза в плейофите като основен фаворит за финал, нещо което трудно може да се каже за друг пилот на този етап. До момента Мартин Труекс и Чейс Елиът може би имат потенциал за това, но и при двамата липсата на късмет през тези 25 състезания бе гарнирана и с недостатъчно скорост за повече победи.
Много загадъчно е представянето и на Алекс Боумън, който както и Труекс има три победи, но за разлика от Мартин и Чейс, рядко попада в челните позиции, за да се бори за победи.
Леко и почти незабележимо на трето място в класирането се изкачи Кайл Буш, който както Елиът и Блейни има две победи до момента. Кайл измести Байрон от третото място, а гъвкавите стратегии, като тази в Мичиган биха могли да му помогнат в преминаването напред през плейофите. Може би след това състезание, картината ще е малко по-изчистена по отношение на силите, но най-вече първата серия от три старта все на къси трасета може заплете допълнително ситуацията в челото или пък точно обратното, да я изчисти и очертае ясно фаворитите за финала през тази година.
Няма коментари:
Публикуване на коментар