НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

сряда, 16 юни 2021 г.

НАСКАР – Състезанието на звездите донесе нов успех за Кайл Ларсън

               Звездното състезание в НАСКАР донесе нов успех за Кайл Ларсън и един милион долара. Трета поредна победа и трети поред уикенд звездата на Ларсън продължава да блести все по-ярко. С това темпо и представяне Кайл Ларсън вече определено е най-сериозният претендент и шансовете му за първа титла все повече се увеличават. Начинът по който той овладя колата в последните няколко седмици е впечатляващ, скоростта и хъса му са още по-големи от това което беше преди две-три години. Дори си спомням как го обявих за едно от най-големите разочарования на сезона преди време, когато заедно с Джонсън и Хемлин не успяха да спечелят нито едно състезание през сезона. Това бе най-сериозния спад в представянето му, а ето че миналогодишните премеждия го направиха много по-сирен и уверен. И ако в началото на сезона не изглеждаше, че ще може да се бори на такова високо ниво, то в последно време вън от всякакво съмнение заслужава званието топ пилот. Остава само да събере още малко точки и да измести Дени Хемлин от върха в класирането и всичко ще се подреди чудесно за него в редовния сезон. После вече в плейофите може да се случи всичко, но от показаното дотук мисля, че Ларсън ще стигне до финала.

               Чейс Елиът и екипът му взеха утешителната награда от 100 хиляди долара за най-добър питстоп по време на състезанието. 11,59 секунди бе тяхното време, което им донесе наградата, а като цяло екипът на Елиът заема седмото място от началото на сезона по отношение на работата в бокса. Смените на гуми и зарежданията понякога са ключов фактор за успеха в състезанията и точно тук видяхме, как с отличната си работа механиците на Чейс му спечелиха две места и той поведе колоната. Все пак в края той остана втори, но вероятно ще търси реванш още в неделя в Нешвил.

               Жегата в Тексас бе голяма – 35 градуса температура на въздуха и над 60 на асфалта, което бе е най-горещото състезание от началото на 2021-ва. Тепърва обаче ще има още горещи надпревари и от видяното в Тексас може да очакваме изненади от екипа на Чип Ганаси. Рос Частейн и Кърт Буш бяха много бързи докато слънцето все още напичаше, но след това потънаха назад. Следващият път обаче може да успеят да останат в челото и тогава ще бъде интересно.

               Заради по-различния формат и характеристики на колите трудно може да се правят обобщения за представянето на пилотите, но като цяло обичайните лица бяха в челото. Освен вече ясното силно присъствие на пилотите на Хендрик Моторспорт, тези на Пенске и Джо Гибс също водеха битка в челото. Кайл Буш отново надскочи представянето на колата, но грешката с превишената скорост при спирането в бокса го лиши от шанса за битка в челото. Триото на Пенске пък бе с отлично и сходно темпо в края, като и тримата им пилоти бяха в битката. Експериментите с формата на самата надпревара пък направиха състезанието много динамично и понеже винаги в Ол Старс се пробват новости, които понякога се прилагат и в редовния сезон, не бих се изненадал ако скоро нещо от тези елементи влезе в употреба. Като например промени в стартовия ред в края на етапа или пък пренареждане на позициите спрямо резултатите от етапите. Макар че това едва ли би било прието еднозначно от пилоти, отбори и фенове е някакъв начин за раздвижване на средната част от състезанието. „Спъването“ на колите също е възможно да се приложи, но и това ще бъде сериозно критикувано. В интерес на истината аз лично съм против подобни новости, отново ще кажа, че предпочитам промяна в точковата система и повече тежест на победата, както и точки за лидера в най-много обиколки, но поне за момента никой не ме е питал.

               В следващите пет уикенда ни очакват шест състезания (две на Поконо в един уикенд) и след това има пауза от две седмици, заради Олипиадата, която ще се предава в САЩ от NBC. Всъщност това си е и обичайната лятна пауза на НАСКАР, просто нагласена спрямо събитията. След това има четири състезания до края на редовния сезон и идва ред на плейофите. Десет старта, които ще дооформят разпределението на силите и вероятно фаворитите ще се очертаят. Може да има и доста изненади, защото част от надпреварите са на напълно непознати трасета, което ще направи състезанията там вълнуващи и със сигурност непредвидими. Да видим.

Няма коментари:

Публикуване на коментар