За втори поред път Кайл Ларсън спечели надпревара, след като води в най-много обиколки и обра етапните победи, като този път това стана на неовално трасе. След състезанието неговият тийм шеф Клиф Даниелс каза, че е „карал като звяр“. Буквално зверски доминира той и не остава никакви шансове на Чейс Елиът и Мартин Труекс младши, които бяха единствените пилоти с близко темпо до това на Ларсън. Близко, но недостатъчно и каквото и да правиха и Елиът и Труекс така и не успяваха да задържат Ларсън зад себе си, а когато бяха зад него не успяваха да останат близо. Лекотата с която Кайл Ларсън се откъсваше
всеки път бе впечатляваща и сега вече с три победи той се доближи до лидера в класирането Дени Хемлин на 46 точки. А само допреди месец и нещо изоставаше с около 150! След 16 състезания Ларсън вече водил в 1162 обиколки, спечелил е 11 етапни победи и има 11 финала в топ десет. Дени Хемлин продължава да води освен по точки и с общо 12 финала в топ десет, като девет от тях са в топ пет, но и Ларсън е с толкова. При десет оставащи надпревари до края на редовния сезон и общо 11 победители, все още съществува вероятността да има петима нови и това да направи класирането за плейофите доста сложно за Хемлин, ако не успее да спечели победа или пък поне да остане лидер в класирането. Ставало е дума, по регламент към плейофите продължават шампиона на редовния сезон плюс останалите 15 в класирането, като предимство при по-малко точки дава победата. Ако Дени води в класирането след десетте оставащи надпревари, ще продължи, дори и да има повече от 16 различни победители, но ако се смъкне дори и на второто място и има 16 пилоти с победи, той ще отпадне. Всъщност в топ десет на класирането има още само един пилот без победа и това е Кевин Харвик, който е девети. След общо 16 победи с Хемлин през миналата година сега двамата все още не са успели да стигнат до алеята на победата в първите 16 старта от сезона. И ако при Хемлин е по-скоро липса на късмет в началото на сезона и осезаема липса на скорост в последно време, то при Харвик си е перманентна липса на скорост и резултатите му погледнати под такъв ъгъл са направо впечатляващи. Кевин има 11 финала в топ десет и едно отпадане, при положение, че тримата му съотборници общо имат четири финала сред първите десет. Арик Алмирола е отпадал пет пъти, а Коул Къстър два, а в класирането те се намират на 26-27-28 позиция, като пръв от тях е новобранецът Чейс Бриско. И тримата изостават сериозно в класирането и само случайна победа би могла да ги класира за плейофите, където дори и да стигнат най-вероятно ще отпаднат още след първия кръг на елиминации. Като цяло има леко отстъпление на колите на Форд през тази година и дори лидерите на марката в Пенске изпитват затруднения, но поне имат повече скорост. В сравнение с по-малките отбори на Шевроле разликата в представянето изпъква, след като колите на Суарес, Джонс и ЛаДжой често са в по-предни позиции без особени усиля, отколкото бяха през миналата година. Вероятно просто Шевроле имат по-силна кола за 2021-ва, което пък личи от успехите на Хендрик Моторспорт напоследък.
Интересното е че след 16 старта все още не може да се определят изявени лидери в шампионата. Както стана дума, Хемлин и Харвик правят добри състезания, макар и без победи, а в различни периоди везните се накланят към един или друг пилот. В началото на сезона или по-скоро малко след началото на сезона изпъкна Мартин Труекс, в последно време пък Кайл Ларсън впечатлява, но като цяло няма ясно изразени фаворити. Поне на този етап. От гледна точка на анализа по-рано през сезона за трасетата, които очакваме да се повторят по време на плейофите има вероятност Мартин Труекс да бъде по-напред от останалите, но подема на Шевроле и Хендрик Моторспорт не е за пренебрегване. И ако в предишните години на този етап вече имах възможност да посоча вероятните претенденти (не че много познавах де, ама все пак хващах общо взето тенденциите), то сега честно казано не мога да определя. Победите на пилотите на Пенске например дойдоха в по-ранен етап, а в момента и тримата имат доста затруднения и някак си не ги виждам да доминират накъде до края на редовния сезон, освен на Дайтона, където традиционно имат добро представяне. Темпото на Труекс пък е добро, но какво се случва с Хемлин и Кайл Буш? А защо Кристофър Бел потъна така назад? Вероятно част от усилията на отборите са насочени към следващия сезон и новата кола, но за разлика от Формула 1, тук бюджетите, усилията и разработките не са толкова големи. На практика няма кой знае какво да се разработва по новата генерация, защото все още няма достатъчно данни за представянето на колите. Отделно от това тазгодишните коли нямат особени разлики с тези от миналата година и би трябвало да очакваме сходни резултати, но ето че не така. До края на редовния сезон предстоят три неовални трасета, две от които ще бъдат за пръв път в календара, а Уоткинс Глен пък отпадна през миналата година. Другото ново трасе пък това в Нешвил ще посрещне следващият кръг, а след него отново ще има двоен уикенд на Поконо. Като добавим и финала на сезона на Дайтона, става ясно, че каквито и да е прогнози е трудно да се правят. Това обаче е плюс, защото всяка една надпревара ще носи надежди на пилоти, отбори и фенове до последния момент, а това ще е забавно за гледане.
Този уикенд, по-скоро в понеделник през нощта ще бъде и състезанието на звездите. Преди него ще има предквалификации, които ще определят тримата пилоти, които ще се присъединят към битката за милион долара, заедно с пилота избран от феновете. Да наградата ще е милион, макар по-рано да бе обявено, че ще е 900 хиляди, защото другите сто хиляди ще се дават на екипа справил се най-добре при питстоповете. Наградата остава, явно са намерили допълнителен награден фонд и така общо ще се раздават милион и сто хиляди долара. Състезанието е с нов регламент и ново място на провеждане – овала в Тексас. Надпреварата ще е в шест рунда, като стартовите позиции ще се променят постоянно. За началото вече е теглен жребий, а след това ще има вариации след всеки рунд. На два пъти ще се тегли нов жребии, а веднъж класирането ще се обърне за старта на следващия етап. Накрая към последната фаза пилотите ще потеглят в ред определен от средната им позиция на финала на всеки един рунд. Не знам дали стана особено ясно, но така или иначе по време на състезанието ще говорим много по този регламент и всъщност очаквам да е голям екшън. Само обиколки при зелен флаг ще се броят, така че етапите с дължина 15 обиколки ще са си 15 състезателни обиколки. Първите четири рунда ще са именно по толкова, после има пети рунд с 30 обиколки и накрая ще има 10 тура. Това ще е и последното състезание по Фокс Спорт в САЩ, после преминават по еНБиСи. В последните дни се появи информация, че Джеф Гордън може и да не се завърне като коментатор в екипа на Фокс догодина, което ще е жалко. Така че гледайте в неделя срещу понеделник вероятно последното му участие в НАСКАР, като редовен коментатор и анализатор.

Няма коментари:
Публикуване на коментар