НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

петък, 11 януари 2019 г.

НАСКАР – след края на сезона идва нов



              След не много кратко прекъсване отново продължавам.
Сезонът в сериите НАСКАР завърши, Джоуи Логано спечели титлата, а голямата тройка Харвик-Буш-Труекс не успя да му се противопостави в Маями.
               След края на сезона останаха само няколко пилоти и тимове да обявят плановете си, както и да бъде обявено гласуването на феновете за най-популярен пилот. Едва ли бе голяма изненада, че новия любимец на НАСКАР е Чейс Елиът, който категорично победи във вота. След 16 звания за баща му Бил Елиът и 15 за Дейл Ърнахрд младши, Чейс се оказа най-харесван и популярен. Ако тенденденцията се запази, то в следващите години би трябвало той да продължи да бъде фаворит след феновете. Ще бъде любопитно да след как ще продължи това. На практика, най-популярен пилот се избира след гласуване на зрители, фенове и не зависи по никакъв начин от резултатите от сезона, а се основава на симпатии.
               Реално има доста промени за тази година, като се започне от пилоти, отбори и се стигне до колите, очакват се и корекции в някой правила, за сега обаче няма много информация за последното.
               Накратко, Мартин Труекс преминава в тима на Джо Гибс и ще кара колата с номер 19, а Коул Пърн остава негов шеф екип. Дани Суарес пък тези дни потвърди че преминава на мястото на Кърт Буш в отбора на Стюърт Хаас. Кърт пък замени Джейми Макмъри при Чип Ганаси и ще кара с номер 1. Макмъри вероятно ще участва само на Дайтона 500, а след това ще влезе в ролята на коментатор и анализатор за Фокс, Джеф Гордън също продължава да коментира, удължил е договора си с телевизията. В следващите дни ще се постарая да представя пилотите и отборите за новия сезон, там вече по-подробно ще се спра на разместванията и очакванията.
              
Промяната по колите се изразява в по-големия преден спойлер, който е изнесен напред, големия заден спойлер, който ще подобри натиска в задната част и съответно ще облекчи настройването и управлението на колата. Новост са въздушните канали в предната част на колата(от двете страни на радиатора), чиято цел е да поеме част от въздуха и да направи по-чиста струята около и зад колата. Така влиянието и съпротивлението ще е по-малко и ще спомогне за по-лесното следване и изпреварване, което е цел номер едно. Двигателите ще получават по-малък приток на въздух и така съответно мощността ще бъде намалена, като тук идеята е да се получи изравняване на силите, пак с цел по-плътна битка и повече изпреварвания. За тези неща ще говорим през цялата година, нека видим как ще потръгне в началото и дали наистина ще има такъв ефект.
               Промени в календара няма, освен някой часове, като това в Лас Вегас през есента, което ще започва по-късно заради голямата жега, която тормозеше пилотите през миналия сезон. Така на 10 февруари е първата надпревара – Клаш, която е извън шампионата, а седмица след това на 17-ти е и Дайтона 500. Както се казва, продължаваме напред.

Няма коментари:

Публикуване на коментар