Ако някой се е съмняваше, че шампиона за
миналата година отново ще е сред фаворитите, след вчерашното състезание трябва
вече да спре със съмненията си. Аз поне не се съмнявах, но въпреки това ме
изненада начина и скоростта на Труекс. Той буквално летеше през повечето време
и съвсем по шампионски смаза конкуренцията. Дори винаги бързия и настървен Кайл
Буш не успа да му се противопостави, въпреки че на няколко пъти се опита. Да наистина
проблемите на Кевин Хравик и тези на Кайл Ларсън може би облекчиха Мартин
Труекс, но мисля, че с темпото което демонстрира, той щеше да удържи и тях.

Кайл Буш пък беше може би най-разочарования
човек след финала. Може би по-разочарован и от Кевин Харвик. На въпроса къде
колата му е била по-бавна от тази на Труекс, той бързо езстреля отговора си – „Навсякъде…смятахме,
че сме по-близо(като темпо), но очевидно не сме. Бяхме много бързи в събота,
дори в началото (на състезанието) смятах , че наистина сме силни, но след това
просто не бяхме “. Факта обаче, че Кайл отново бе в битка за победата, въпреки
проблемите го оставя в позицията на фаворит.
Това, което прави впечатление(на което
всъщност колегата Георги Иванов ми обърна внимание) е че колите на Форд имат
много добро темпо в началото и след това то рязко се губи. Вероятно настройките
им са доста агресивни и единствено Харвик успява да запази най-дълго гумите си
и да поддържа високото темпо, но за съжаление той рано изостана и не можа да
потвърди изцяло теорията. Факт е обаче, че и двамата пилоти на Пенске – Лугано и
Кезловски дръпваха в началото и в края на етапа скоростта им спадаше, няколко
обиколки преди останалите пилоти. Нещо подобно наблюдавахме и при Стюърт Хаас –
и Кърт Буш и Клинт Бойер тръгваха добре, но после започваха да губят позиции.
Блейни пък може би успяваше по някакъв начин да задържи ресурс в гумите си и
това го придвижи напред на финала.
Няма как да не отбележим финала в топ 10 за
Джими Джонсън, не че деветото място е кой знае какво, но е прогрес. Този път
Джими завърши пред тримата си съекипници, нещо което рядко успяваше да направи
в последно време. Още в неделя на Мартнисвил Джими би трябвало да бъде слаган
пак в сметките, вече с повече увереност, надявам се. Не особено впечатляващо
представяне за Чейс Елиът и Алекс Боумън, а поредната алтернативна стратегия за
екипа на Уилиям Байрон отново насочи вниманието към обещаващия новобранец. През
седмицата имаше статия за това как Уилиям(той наистина не харизва да го наричат
Уили Би) и неговия тийм шеф Дарийн Гиб все още се учат да работят заедно, но
определено с повечко късмет могат да поднесат изненада. Приятна надявам се.
Тъкмо мислех да приключа и се сетих за чудесните
кадри от каската на Ерик Джоунс, особено впечатляващото му каране. Наистина
асфалта на трасето е много неравен, но определено рядко може да се види толко
нервен автомобил и то не само в сериите НАСКАР. Адмирации за младия Ерик, но
наистина следващия път трябва да поработи повече по настройките, за де не се
налага толкова да се напряга в състезанията. Ако може, нека изгледа камерата от
колата на Кърт Буш, който на фона на трескавото коригиране на волана във всеки
завой от страна на Ерик, беше направо лениво.
И така след пет старта имам вече трима
победители, задължителния Кайл Буш веднага след тях и още 12 вакантни места за
плейофите. И 21 старта, и 21 възможности за всички останали да спечелят квота
за шестнайсетицата.
Няма коментари:
Публикуване на коментар