НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

събота, 10 март 2018 г.

Малко за наказаният и провиненията или какво точно стана в Лас Вегас




   Каквото стане във Лас Вегас си остава в Лас Вегас е един от най-популярните изрази, но това явно не важи за НАСКАР. Поне не в наши дни. Кевин Харвик спечели, но още след края на състезанието в интернет се появиха снимки на хлътналото му задно стъкло. Според официалното становище на НАСКАР колата с номер 4 бе преминала първите прегледи и не бе открито нищо нередно. Тези снимки обаче разпалиха сериозни спорови в социалните мрежи и наказанието за Кевин бе очаквано. По правилник първите два автомобила се изпращат в центъра за развитие на НАСКАР и там преминават щателна инспекция, но за това е нужно време. Именно това е причината едва в сряда да бъде обявено, че колата не отговаря напълно на изискванията и (именно това задно стъкло) има нарушения във  формата. Наказанието е лишаване на тима от 20 точки при отборите и също толкова точки от спечелените на пилота, като Кевин Харвик губи и седемте си бонус(плейофни точки) спечелени с победите си двата етапа и на финала. Интересното е че победата бе обявена като такава, която не дава предимство за участие в плейофите, без да бъде окачествена по някакъв начин. Визирам миналогодишното определение „обременена“, което ръководството на НАСКАР реши, че повече няма да използва и ще намери друг термин. Явно не успяха да намерят подходяща дума, но така или иначе това не е от особено значение.
    Тази сутрин на редовната пресконференция естествено Харвик говори предимно по тази тема, като още в началото, след като модератора прикани Кевин да каже мнението си за пистата той просто каза – „Това едва ли интересува някой сега“. И премина към наказанието и неговото виждане за нещата. Определено притесненията са му в това, че въпреки че на трасето има достатъчно комисари, то до санкциите се е стигнало едва след снимки в социалните мрежи и според думите му позоваването на външни източни(като социалните мрежи) е доста „хлъзгаво“. Според него колата му в Лас Вегас е абсолютно същата, която е карал и в Атланта, а колкото до несъответствията в задното стъкло, то поне 20 коли също е можело да бъдат санкционирани. Харвик припомни и случка от голфа, където до наказание на Лекси Томпсън се е стигнало след сигнали по мейл и туитър на зрители и е оповестено на следващия ден, което е повлияло негативно на резултати от турнира. През декември голф асоциацията се съгласи, че поне един официален представител ще наблюдава телевизионните предавания, за проблеми и нарушения на правилника, които биха убягнали на съдиите на терен.
    Така или иначе наказанието е факт и Кевин Харвик не може да промени нищо(все още няма официална информация за това дали възражението на тима му е разгледано, така че все още не е 100% сигурно наказание), просто много е вероятно, следващият път когато спечели да повърти по-сериозно гуми и накрая щастливо да подскача по покрива на колата си(че и по задното стъкло) и така да осуети евентуални бъдещи наказания. Честно казано ще е прав. Не е нормално при първия преглед всичко да е ок, а три дни по-късно след снимки в интернет да те накажат. Все едно да отменят гол на следващия ден, след като се види че е имало засада. Не е нормално. В НАСКАР ще трябва да преосмислят системата, Харвик също го каза.

Няма коментари:

Публикуване на коментар