НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

вторник, 20 февруари 2018 г.

Като в добрите стари времена…




     Първите реакции след финала на 60-тото Дайтона 500 бяха именно такива  „…Номера 3 и 43 в челото – също като добрите стари времена…“. Тъгата за изминалите години е присъща не само в НАСКАР, не само в спорта дори като цяло, а във всеки един аспект от живота на хората. Както вкусът на кренвиршите или шпековия салам не е същия като едно време (да не забравяме и за бирата, скарата, движението по улиците или дори природата), така и състезанията никога не са същите като „едно време“. Същото е във Формула 1, същото е и във футбола дори. Ние обаче живеем в настоящето и нещата са много по-различни от тогава. Дори и възможността така лесно да споделям с всички вас написаното от мен благодарение на интернет е едно от доказателствата, че нещата не са същите. В някой отношения (като писането ми в този блог) е много по-лесно, в други не чак толкова, но това е неизбежно. Та след тези (лирични) отклонения да се върнем на темата.
      Дайтона 500 има нов шампион и това е Остин Дилън, пилот на Ричълд Чилдрес, неговият дядо. В същия отбор и със същи номер 3 преди 20 години Дейл Ърнхард спечели първата си победа в 500-те мили, успех чакан 20 години. Точно толкова участия имаше Дейл преди да заслужи името му да бъде изписано на трофея на Харлей Джей Ърл. Историята с щастливото пени тогава обиколи света и накара много от неговите фенове да изпратят подаръци на малката му фенка, подаръци, които продължават да пристигат в дома на семейство Милър и до днес. Сега се оказа, че Остин Дилън също е получил щастлива монета от млад фен, и също като Ърнхард я е сложил на таблото на колата си и също като него спечели надпреварата. Звучи като нагласено, но няма как да е. Просто съвпадение, щастливо съвпадение. Разбира се Остин се потруди доста за да спечели, помогна му и Даръл Уолас младши.
      Първите думи на загубилия състезанието в предпоследния завой Арик Армирола бяпа, че сърцето му е разбито, но въпреки това ще продължи напред. Така и трябва.
     Като цяло надпреварата бе малко по-нервна от очакваното,  или по-скоро доста рано някой от пилотите започнаха да карат като „за последно“. Агресията беше малко в повече. И за съжаление на доста (повечето невинни) пилоти състезанието завърши твърде рано. Включително и Даника Патрик, за която това бе последната надпревара в НАСКАР. Жалко за ния, дано да има повече късмет на Инди500.
     Странни проблеми и за един от фаворитите Кайл Буш – две спукани гуми в едно състезание, без видима причина. Това наистина бе странно. Както и по-ниското темпо на пилотите на Тойота като цяло. Без Дени Хемлин. Не знам дали не си въобразявам, но ми се струва, че през тази година Дени ще има по-дейно участие в разпределението на първите места. Мисля, че му е време да стане шампион. Евентуално.
      В общи линии рано е за изводи, но поне засега мнението ми, че силите са по-изравнени спрямо миналата година се потвърждава. В неделя в Атланта картинката ще стане по-ясна, а вече в Лас Вегас нещата ще се прояснят достатъчно. Поне за първата част на сезона.
    Дотогава можем само да гадаем, а резултата от първото състезание е билет за плейофите за Остин Дилън, сериозна заявка от страна на Райън Блейни(водил в 118 от 207 обиколки) и добър старт за Буба Уолъс и тима на краля Пети. Въпреки, че както отбелязват аналицаторите, твърде рано е да се определя Буба за топ пилот. И като пример дават Тревър Бейн, който бе възхвалян след победата му на Дайтона през 2011, но оттогава насам няма друг успех.

Няма коментари:

Публикуване на коментар