Всъщност НАСКАР започна, но първото
състезание ще бъде в неделя - Дайтона 500. Започна се с тренировките и първата квалификация,
както и спринтовото Клаш. И веднага изненада – Алекс Боумън спечели полпозишъна
за Дайтона 500. Новобранецът в тима на Хендрик моторспорт, който вече е бил
заместник на Дейл джуниър (сега вече окончателно го замени) направи страхотна
обиколка в първата част, а с още по-добро темпо показа най-доброто време сред
12-те претенденти за първата позиция на старта. Зад него останаха Дени Хемлин и
Джими Джонсън двамата с разлика от 2 хилядни! Страхотно започна квалификацията,
ако наистина разликите между различните автомобили са толкова малки ни очаква
един страхотно оспорван сезон, ако разбира се това не се дължи на рестрикторите
тук на Дайтона.
Веднага след квалификацията започна и
Клаш-а, където отново никой не успя да вземе предимство и цялото състезание премина
в пакет. Нямаше откъсвания в челото, нямаше и изостанали. Второто с малки
изключения. Пилотите като цяло бяха доста предпазливи, нямаше много резки
маневри, но разбира се не мина и без такива. На мен лично ми направи впечатление,
че Остин Дилън беше много напорист и както той, така и Чейс Елиът се бориха
доста, може би бяха най-малко предпазливи. Дръзката маневра на Рики Стенхаус
също заслужава адмирации, но старото куче Кайл Буш не беше точния човек срещу
когото да опита точно такова притискане. След надпреварата Рики пусна в Туитър
закана, че следващия път няма да отстъпи, а малко по-късно Дейл Ърнхард младши
му напомни, че трябва да внимава за линиите(очертанията на трасето).
Състезанието беше добро, нямаше много
инциденти, нямаше и много единоборства, но не се очакваше и друго, все пак фокусът
е към тази неделя и 500 мили.
Какво научихме от първите тренировки и от
спринтовата надпревара? Ами на първо
място, като че наистина силите са поизравнени, новото Шеви се държи добре,
Тойота отново е на ниво, но поне засега не превъзхожда съперниците, а Форд явно
са намерили правилната посока. Другото нещо, което се видя е че питстоповете
вече ще са с около 6 секунди по-бавни. Причините за това са две – от една
страна вече само петима обслужват колата при спирането й и зареждачът (с гориво)
няма право да прави нищо друго освен да налива бензин. Е може с крак да спре
търкаляща се гума, но само толкова. Колега Жоро Иванов забеляза, че екипите вече
са намерили пролука и механиците с по-дълги ръце придържат и подават гумите на
колегите си без да преминават стената (пит уола). Втората причина е стандартизирането
на пистолетите за развиване и навиване на гайките. От тази година всички
използват една и съща марка пневматични пистолети, а те са доста по-бавни от
специално разработваните такива от някой тимове доскоро. Дори неотдавна четох,
че за разработване на по-бързи и надеждни пистолети са пръснати повече от
милион долара, но ето че тези разработки не могат да се използват. Не знам
доколко също така стандартизирането и ограничаването на броя на хората на всеки
един отбор са повлияли на резултатите до момента, но определено това ще даде
шанс на по-малките отбори, ще изравни силите и ще доведе до повече битки между пилотите
на трасето, което е и основата идея на тези промени. Дано. Скоро ще разберем.
Няма коментари:
Публикуване на коментар