Вече стана дума какво представлява това
състезание наречено Клаш, или пък най-бързата надпревара, така че няма да се
повтарям. Излезе обаче официалният списък с участниците. Общо 17 пилоти ще
застанат на старт в неделната вечер и ще се борят за победата, а също така и за
наградата(парична), която в последните години е доста сериозна. Все още няма
данни за точните цифри от миналата година както и тези за тази, но през 2016
наградният фонд е почти милион долара(958,060), а в предишните години надхвърля милион. Една
солидна част от него отива за победителя, така че това си е един доста сериозен
стимул. Друга причина всеки да иска да участва в надпреварата е допълнителните
обиколки в състезателни условия, което си е още едно предимство спрямо
останалите. Проверката на колите в истинско състезание, в допълнение с
останалите тренировки е плюс за всеки един от пилотите, а също така и за
техните екипи.
Кои са тези 17? Това са 12-тимата спечелили
полпозиции през изминалия сезон. По ред на номерата това са : Брад Кезловси,
Кевин Харвик, Чейс Елиът (през тази година с номер 9), Дени Хемлин, Райън
Блейни(вече с номер 12), Рики Стенхаус младши, Кайл Буш, Ерик Джоунс (номер 20),
Джоуи Лугано, Кърт Буш, Кайл Ларсън и Мартин Труекс младши.
Следващата група са бившите победители в
квалификациите на Дайтона 500, в случая това са Остин Дилън и Джими Джонсън. (Любопитното е, че Джими спечели Клаш през
2005, а в посредните шест сезона не успява да завърши. Дали седемкратният
шампион ще запише седем поредни отпадания? )
Последните трима получили покана за
състезанието са тези, които достигнаха до плейофите, но не отговарят на
изискването да са спечелили полпозишън през сезона или пък такъв на Дайтона
500. Тази година това са Джейми Макмъри, Райън Нюмън и Кейси Кейн(той пък вече
ще е с номер 95).
Трима са тези, които имат правото да
участват, но няма да карат през този сезон. Дейл Ърнхард младши се оттегли и започна
нова кариера като коментатор, а Мат Кенсет бе принуден да окачи каската, поне
за тази година. Все още нищо не се споменава за неговото бъдеще, но
най-вероятно Мат едва ли ще се върне отново или ако го направи то ще е за редки
участия или да замести някой.
Последното място по право принадлежи на
Даника Патрик и лично аз смятах, че тя ще участва в Клаш, но официалният списък
казва друго. Даника е печелила полпозицията за Дайтона 500, но няма да кара
пълен сезон. Тя все пак уреди участието си в 500-те мили, но в спринта тази
неделя няма да може да кара. Патрик се споразучя с тима на Примиум Мотор Спорт
и ще кара новият Шевроле с номер 7, а кой ще кара след това все още не е ясно.
Не е ясно и с кой точно отбор Даника ще участва в Инди 500, но това е друга
тема.
И така НАСКАР започва. Тази неделя (11-ти)
е квалификацията, от около 19 часа наше време, а в 22 ще проследим и спринта
наричан Клаш(пропускам спонсорите) на Дайтона. В следващият четвъртък са и Кан-Ам
дуелите, които окончателно ще подредят стартовата решетка за Дайтона 500 на 18
февруари.
Няма коментари:
Публикуване на коментар