НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

вторник, 3 октомври 2017 г.

НАСКАР плейофи – четирима по-малко




        Със състезанието в Довър завърши първата фаза от плейофната серия на НАСКАР. От 16 пилотите борещи се за титлата останаха 12. Общо взето очаквано, късметлийските  победители Райън Нюмън и Остин Дилън от тима на Ричард Чилдрес отпаднаха. Кейси Кейн, който пък определено не показва добра форма в последно време също ги последва. Донякъде закономерно, след слабото си представяне през по-голяма част от сезона във втората фаза не продължи и шампионът от 2004 година Кърт Буш. Бъдещето на по-големият брат Буш все още е неясно, за момента той се води свободен агент и ако има спонсори ще намери място в някой отбор, все пак има добра репутация, въпреки отпадането си.
         Рисковете понякога са оправдани и това доказа Рики Стийнхаус, като успя да се промъкне само с две точки аванс и да остане в топ 12. Решението на екипа му да изчака максимално с влизането в бокса му донесе седем важни точки от първия етап на надпреварата и въпреки, че завърши зад конкурентите си Дилън и Нюмън, те бяха причината той да продължи напред в плейофите. Дори не се наложи Даника Патрик да му отстъпва позицията си(въпреки че едва ли щеше да се случи поради много причини).
        И ако продължим хронологично Джейми Макмъри, Мат Кенсет, Райън Блейни, Кевин Харвик и Дени Хемлин без особени проблеми и леко незабележимо свършиха своята работа и преминаха напред. Брад Кезловски спечели първия етап, но това бе благодарение на жълтите флагови и тогава подобно на Рики Стейнхаус, Брад се възползва от ситуацията. Кайл Ларсън беше бърз, но недостатъчно същото важи и Мартин Труекс. Да, то бе едно от малкото състезания през годината в което Мартин не беше основния фаворит, въпреки, че потегли от първа позиция. Джими Джонсън типично в негов стил(особено в последно време) бавно и методично се придвижваше напред и завърши трети, може би ако беше имало още едно-две прекъсвания Джими щеше да поведе, или дори спечели, но това така и не се случи.
          Не случи и да видим първата победа на Чейс Елиът. За сметка на това видяхме Кайл Буш в действие. Чейс има за какво да съжалява, но най-важното ще е да вземе поука от случилото се. След като водеше уверено с аванс от над 4 секунди, той (както и екипа му) се успокоиха и забавиха темпото. Дали Нюмън попречи или не няма никакво значение – ако Елиът имаше повече опит, щеше да намери начин да го изпревари и продължи да поддържа аванс. Точно това каза и след финала Кайл Буш „...изненадах се, че не ги изпревари…“ (изостаналите пилоти) и това беше точно така. Да загубиш състезанието точно в края и да осъзнаваш, че сам си се провалил е наистина тежко, но Чейс има сили да продължи. Има и кой да му помага и подкрепя, а дори съчувствието от страна на иначе доста безчувственият към другите пилоти Кайл Буш е показателно за уважението, което Елиът младши вече е спечелил.
         Накрая да обобщя. Изненада би било, ако на финала в Маями  не достигнат Мартин Труекс и Кайл Буш и шампионът не е един от тях двамата. Не че подценявам останалите, но с оглед на представянето им(на почти всичките 10) никой от тях не показва такъв хъс и стабилност през годината. В следващите три състезания ще си проличи кой има най-голям шанс да се присъедини към тях, но ако трябва да предположа(или по-скоро заложа) това ще са Кайл Ларсън и Джими Джонсън, в случай че Дени Хемлин не вдигне темпото, защото неговата Тойота би трябвало да е точно толкова бърза, колкото и тези на Труекс и Буш.

Няма коментари:

Публикуване на коментар