Стана вече въпрос за така
наречените обременени победи, че дори и обременени втори места. Какво всъщност
е това?
Най-просто казано, когато
колата на някой състезател се окаже с изменения(разбирай нередовна), то той
получава наказание с отнемане на точки и отнемане на привилегията да ползва
първото място като билет за плейофите, както това стана с Джоуи Лугано. Тимът
също губи точки, тийм шефът е наказан за две или три състезания и толкова. Ако
обаче наистина дадена кола не отговоря на изискванията защо просто не бъде дисквалифицирана
и всичките точки да бъдат отнети. И дори класирането да се промени и следващите
в класирането да преминат с място напред? Аз лично нямам отговор на този
въпрос, но явно за официалните представители на НАСКАР това трябва да е така.
Все повече обаче гласове се изказват в посока на дисквалификацията и този ропот
от пилоти, отбори и журналисти ще накара г-н Франс и останалите да вземат
мерки.
Опитите да се движиш по ръба на
правилата съществуват във всеки спорт. Забранените вещества при атлетите, колоездачите и тенисистите(и при
другите де), също са нещо такова. В моторните спортове винаги е имало търсене
на развитие било на болид, кола или мотор и то често стига до границите на позволеното,
че понякога ги прескача – волно или неволно. Тези дни си припомнях за първата
гран при на Малайзия във Формула 1 и там отново има същото, дори и в развитието
на ситуацията и решението на ФИА. Ако Ферари тогава не бяха спечелили апела си,
то Мика Хакинен печелеше титлата кръг преди края и то след дисквалификация –
доста неприятен начин да станеш шампион.
Може би нещо подобно мъчи и
ръководството на НАСКАР. Соломоновските решения обаче не винаги са добри,
особено ако ги взимат други, а не самият той(Соломон), пък и когато засегнатите
страни са повече от две няма начин да е изгодно за всеки.

Няма коментари:
Публикуване на коментар