Чудовищната миля в Довър донесе чудовищна доминация за екипа на Рик Хендрик и 267-мата победа за тима бе внушителна – чертите им коли заеха първите четири места. Алекс Боумън грабна втората си победа за сезона и четвърта в кариерата, като благодарение на отличната работа на механиците си изпревари Кайл Ларъсн при влизанията в бокса 95 обиколки преди финала. Преди това Ларсън не позволи на никой да го атакува и спечели и двата етапа, като води в общо 263 обиколки, но за пореден път не успя да спечели състезанието. Пет пъти вече Кайл Ларсън печели и двата етапа, но не взима краен успех, а отново води в повече от 100, в случая двеста дори обиколки и не успя да стигне до алеята на победата. Трето второ място в Довър за него, но след финала не бе особено разочарован, просто този път той не допусна нито една грешка, единствено загуби битката при спиранията в бокса. Питстопа на Боумън бе много бърз и механиците от екип 48 вече затвърдиха реномето си на най-бързите в кервана.
Чейс Елиът пък има най-разсеяния екип явно, след като за втори пореден път и общо четвърти от началото на сезона той потегли от дъното на колоната. Този път не премина на техническия преглед на два пъти, като първият път е имало проблеми с шаблона (по шаблон се проверява формата на силуета на колата, за да няма отклонения), а при втория е имало несъответствие във височината на предницата, доколкото разбрах вляво. И ако този път тези проблеми са нещо сравнително обичайно, то миналата седмица се оказа, че е имало нещо забравено в колата му и е извадено едва на стартовата решетка. Това е нарушение на правилника, води се за нерегламентирани промени и/или ремонти след техническия преглед и се наказва. Вече не помня какви бяха проблемите първите два пъти през сезона, но тенденцията не е никак приятна за Елиът и екипът му. Шампионът за 2020-та все още е без победа, но в Довър бе много бърз и след старт от 36-та позиция стигна до топ три. Дори на моменти бе втори и леко притесни Ларсън, но вероятно реши да не рискува. Мисля че Чейс чака неовалните надпревари, където е много по-уверен и силен и може би още в неделя на новото за НАСКАР трасе в Остин Тексас ще се бори за първа победа през сезона.
Чътвъртият пилот на отбора Уилям Байрон остана четвърти, но в началото изглеждаше сериозен претендент за победата. Явно липсата на опит го принуди да натовари повече спирачките си в началото и след това така и не успя да изгради добър ритъм, но от друга страна разумно и внимателно излезе на втора позиция в генералното класиране. 11-то поредно състезание Байрон завършва в топ десет и това е рекорд за толкова млад пилот. Определено трябва да се следи представянето му в плейофите, особено на базата на предишните ми писания относно отличното му класиране на седемте трасета, които ще видим отново в плейофната битка.
Дени Хемлин остава лидер, но отново нямаше кола за победа, както каза преди време самият той. Кевин Харвък пък този път бе доста бърз и скоро вероятно ще опита да се върне към победите. Тримата с Хемлин и Елиът спечелиха общо 21 състезания през миналата година, а сега в средата на редовния сезон все още никой не е успял да спечели.
Джоу Логано направи много разумно състезание и решението му да спре при последното прекъсване за нови гуми се отплати. Джоуи завърши пети, а ако имаше прекъсване можеше да развали партито на екипа на Хендрик. Това бе поредното доказателство за това, колко хитър и предвидлив може да бъде Логано, така че винаги трябва да се има едно на ум с него. Но това е ясно отдавна.
За Мартин Труекс младши състезанието не протече добре. През цялото време се бореше с колата, явно преследван от проблеми, но за Кайл Буш надпреварата бе ужасна. Роуди получи повреда в двигателя още в началото, но въпреки това остана до края на трасето и се добра до 27-мото място, макар и с изоставане от 7 обиколки. Интересно щеше да е как ли би се представил, ако нямаше тези проблеми.
От останалите трябва да се отличат и двамата пилоти на Ричирад Чилдрес Рейсинг – Остън Дилън и Тайлър Редик, Крис Бушиър за пореден път, Дани Суарес и най-после и Бъба Уолас. Всички те имаха добро темпо и водеха битки в топ 10 и топ 15, а не допуснаха и грешки. За разлика от тях Рики Стенхаус младши отново стана причина за инциденти, а не особено доброто му представяне в допълнение към това може би ще разколебае екипа на Джей Ти Джи Дохърти Рeйсинг да му поднови договора. Ужасно бе състезанието и за Чейс Бриско и Арик Алмирола, като на моменти изглеждаше, че и двамата ще имат добро класиране, но уви. Райън Блейни пък имаше малко нетипичен проблем със спирачен диск, който наряза предната му дясна гума, но той успя да се върне в надпреварата.
Много емоции, много екшън в Довър, но очаквам още повече от същото да има и на Сиркът оф ди Амирикас, където в неделя НАСКАР за пръв път ще стъпи.
Няма коментари:
Публикуване на коментар