НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

четвъртък, 22 април 2021 г.

НАСКАР – Алекс Боумън отмъкна победата от Дени Хемлин в Ричмънд

               Алекс Боумън буквално открадна победата на Дини Хемлин в Ричмънд, след като успя при последния рестарт да излезе начело и да донесе успех на екипа с номер 48 за пръв път от 2017-та година насам. Това бе трета победа за Боумън и първа с номера на Джими Джонсън, който бе сред първите поздравили отбора с успеха. Джонсън в това време дебютира в Индикар, където остана 19-ти, но както сам зави се е забавлявал много.


               Дени Хемлин за пореден път бе най-сериозният претендент и не успя да спечели. Този път води повече от половината дистанция, а един по един съперниците му темпо потъваха назад. Така стана с Мартин Труекс младши, който бе основния конкурент на Дени през по-голямата част от състезанието, но превиши скоростта в бокса и остана назад. Кайл Буш също потъна в класирането, на трасето, където има шест победи. Кайл бе доста предпазлив, бавно си проби път напред, но стигна до битка в топ пет, преди да получи наказание и да излезе от битката за победа. Кайл Буш не намали достатъчно при влизането в бокса и настъпи ограничителния правоъгълник, грешка, която определено можеше да избегне.  Джоуи Лоагно остана единственият съперник на Хемлин и дори успя да го изпревари в края, но късното прекъсване заради спуканата гума и завъртането на Кевин Харвик върна обратно Дени начело. При рестарта Хемлин и Логано започнаха битка, като пропуснаха да забележат, че Боумън атакува, а Алекс точно това и чакаше. Със само десет обиколки като лидер той стана осмият победител за сезон 2021-ва след девет състезания.

               Дени Хемлин продължава да води в класирането, като авансът му пред Труекс е 81 точки, което означава, че ще продължи да е лидер и след следващото състезание, каквото и да се случи в него. Логано е на точка зад Труекс, а доста тихо и неусетно на четвъртото чясто се настани Уилям Байрон, който със седмото си място в Ричмънд записа и седмо класиране в топ десет от началото на сезона. Следват Блейни и Ларсън, а веднага след тях идват трима пилоти без победи – Елиът, Харвик и Кезловски. На 11 позиция е Кайл Буш и четиримата шампиони все още не са успели да спечелят през тази година. Ако се вгледаме в резултатите им, то е видно, че Елийт и Кезловски сериозно изостават от съотборниците си. Чейс и Брад остават без успех, на фона на победите на техните съекипници. Елиът има адва четири финала в топ десет, колкото и Боумън, но Ларсън е с 6, а Байрон  - 7. Кезловски има само три топ десет от началото на годината, срещу четири за Блейни и шест за Логано. Подобно и положението на Кайл Буш – без победа, както и Хемлин, но пък с пет топ десет и едва осем обиколки като лидер през изминалите девет състезания. От тази четворка рязко се отличава Кевин Харвик. Кевин е с 6 финала в топ 10 и едва 17 обиколки като водач на колоната, но на фона на тримата си съотборници това дори изглежда страхотно. От тримата едва в Ричмънд Алмирола завърши в топ 10, а Къстър и Бриско все още нямат такива постижения. Това потвърждава теорията, че в екипа на Стюърт-Хаас все още имат сериозни трудности с настройването на колата, която по принцип е много близка до миналогодишната и това е доста странно. Дребните детайли и промени не би трябвало да влияят толкова много, особено на фона на резултатите на Харвик през 2020-та.

               Местата в топ 16 и евентуалните участници в плейофите се допълват освен от досегашните победители и от трима пилоти на Шевроле – Остин Дилън, Рики Стенхаус младши и Кърт Буш. И тримата засенчват съотборниците си, като особено осезаемо е при Кърт Буш, който явно все още има енергията и желанието да се състезава.

               Сега предстои Таладега и както често се случва там резултатите са изненадващи. Още един изненадващ победител означава, че битката за влизане в плейофите по точки ще се изостри, а най-лесния начин да се стигне до 16-цата ще си остане победата. Ако обаче има още осем нови победителя в оставащите 16 състезания от редовния сезон, което не е невъзможно, то тогава ще има победители без място в плейофите. Такова нещо не се е случвало до момента, но кой знае, тази година може да видим и това. Или пък шампионът на редовния сезон да бъде пръв само по точки, без победа, което също все още не се е случвало.  

Няма коментари:

Публикуване на коментар