В почти Мариански пейзаж Джоуи Логано грабва победата в историческото първо от 50 години насам състезание на дърт трак в Бристол. Надпреварата бе отложена от неделя за понеделник заради проливен дъжд, който разкаля дълго подготвяното трасе. Дъждът отмени и всички събития в събота, както и надпреварата при пикапите и така част от атракциите не се състояха. Трябваше да има кратки квалификационни състезания, още тренировки и 44 заявки за участие при пикапите, но уви четирима така и не получиха шанс да се борят за място в състезанието.
В понеделник по обяд пикапите подгряха за основното шоу и малко изненадващо Мартин Труекс младши спечели за пръв път в сериите. За Мартин това бе едва трето състезание, а освен това той няма и особено много опит на такава настилка, но това не му попречи да поведе в средата на първия етап. Труекс бе пръв и в двата етапа и спечели след като води в 105 от общо 150 обиколки. Така той стана 36-ят пилот в историята с победи и в трите топ дивизии на НАСКАР. Това веднага вдигна коефициента му за победа следобед д в къп сериите, докато този наКайл Ларсън леко спадна, след като отпадна рано.
Ларсън бе сочен за фаворит, но още в петък стана ясно, че ще сменят двигателя в автомобила му и той ще загуби първата си позиция за старта. Кайл така и не успя да се добере до челото и след серия от инциденти остана на пет обиколки зад лидерите.
В челото още от старта бе горещо. Буквално, след като Хемлин поведе и бързо бе изпреварен от Кайл Буш, но само след няколко тура двигателят му започна да прегрява от мърсотията по предната решетка. Поведе Труекс и сякаш нямаше кой да го настигне до средата на дистанцията. Тогава на сцената излезе Дани Суарес и той не само, че успя да изпревари Мартин, но и удържа няколко атаки не само от него , но и то Логано. Джоуи обаче бе упорит и малко преди края на втория етап излезе начело и само в един кратък период бе притиснат от Хемлин.
Към края на състезанието рейс контрола прецени, че рестарта в две колони води до много вдигане на прах и влошена видимост и видяхме няколко рестарта в стил една колона, както това бе преди години. Може би и това донякъде помогна на Логано да остане начело, но безопасността на пилотите е над всичко.
Така след седем старта имаме седем различни победители, а с най-много точки продължава да е Дени Хемлин. Седмица пауза и следва Мартинсвил, но точно там се случват изключително интересни неща. На тестовете предвидени за новата кола от седма генерация за пръв път пилоти ще карат спецификации на производителите. Тоест ще има разработки и на трите марки – Форд, Тойота и Шевроле. Лека полека колите ще придобият специфичните черти на серийните модели и всичко ще бъде готово за новия сезон. Изненадата обаче дойде от съобщението , че със старите коли ще се тества поведението на гуми за мокро, с тенденцията да се пратя състезания при дъжд на къси трасета. Това е революционно решение, но все още във фаза на предложения и проучвания. Въпреки това НАСКАР върви в правилната посока, а дори мокрите състезания да останат минимален брой или пък дори да не се стигне до там, важно е, че има желание за промяна. Сега остана да се помисли и за точкуването и плейофите и дали точно тази система е най-добрата за спорта.
Няма коментари:
Публикуване на коментар