НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

вторник, 16 март 2021 г.

НАСКАР – Първа победа на Финикс за Мартин Труекс младши

               Мартин Труекс младши спечели първата си победа във Финикс, първа за сезона и втора с новия си тийм шеф Джеймс Смал. С 28-та си победа Мартин прекъсна и серия от 28 старта без успех, а заедно с това се класира за плейофната 16-ца, поне на първо четене, докато редовния сезон не приключи не се разбере колко различни победители ще има. Труекс е петият различен пилот с победа от началото на сезона и втори от екипа на Джо Гибс, а с третото си място във Финикс Дени Хемлин продължава да води в класирането. Зад него близо един до друг са пилотите на Пенске – Кезловски и Логано и едва тогава Труекс. Кайл Ларсън и Чейс Елиът са с равен брой точки, а на три от тях е и Кевин Харвик, следван от още двама победители – Бел и Байрон. Топ десет завършва с Кърт Буш, а за момента сред първите 16 са още Майкъл Макдауъл, Остин Дилън, Райън Блейни, Райън Прийс, Кайл Буш и Рики Стенхаус младши. В класирането на кандидатите за плейофи прави впечатление, че единствено Кевин Харвик от екипа на Стюърт-Хаас е там, както и отсъствието на Алекс Боумън, който е 17-ти на три точки зад Стенхаус след пет състезания. И докато за Боумън това е по-скоро заради липса на късмет, то при Алмирола, Къстър и дебютанта Бриско е заради липса на скорост. Определено тримата не успяват да се справят с настройките така както това успява да направи Харвик и това е малко странно. Най-вероятно Кевин успява да измъкне максимума от колата, най-вече с опита си, но явно има нещо сгрешено в екипа особено на фона на отличното темпо на други Фордове – тези на Пенске. Логано води най-много оиколки във Финикс, той е и лидер по обиколки начело от началото на сезона със 198. Ощо 327 тура начело са били коли на Пенске, а само в 18 тези на Стюърт-Хаас (17 за Харвик и 1 за Къстър). Тази фрапираща разлика дава основание за предположението, че нещо не е наред колите на екипа на Тони Стюърт и Джийн Хаас.


               Интересно е да се отбележи, че отново Кайл Буш е в ролята на догонващ своите съотборници – Хемлин води в класирането, Труекс и Бел вече спечелиха, а той е едва 15-ти. Това обаче е по-скоро стечение на обстоятелствата. Кайл обикновено стартира от средата на колоната и това е предпоставка за контакти и инциденти, каквито всъщност му попречиха да вземе по-добри точки този уикенд. Скоростта му във Вегас бе отлична и третото място там мисля го доказва. Въпрос на време е Роуди да спечели през този сезон, за разлика от миналия, когато това не изглеждаше толкова вероятно в първата половина на годината.

               Шевроле се представят доста добре за момента, но това важи по-скоро за момчетата на Рик Хендрик, Кърт Буш и донякъде Остин Дилън и Райън Прийс. Може би последният е най-приятната изненада до момента, като заедно с Рики Стенхаус правят началото на сезона обещаващ за екипа на Джей Ти Джи Дохърти Рейсинг. При Чип Ганаси нещата са малко странни – Кърт Буш на моменти е много бърз, но понякога просто потъва назад. За разлика от него Рос Частейн постоянно изостава и не знам дали ще успее да запази мястото си догодина, ако не подобри представянето си. Ганаси е възможно дори да го смени още преди края на сезона, дори временно, но за момента няма такива индикации. По-скоро лично мнение.

               Хендрик Моторспорт вече се поздравиха с две победи, имат чудена скорост, но допускат грешки. Какво ли щеше да стане във Финикс, ако Ларсън не бе превишил на два пъти скоростта в бокса? Или пък Елиът (той само веднъж, но точно тогава загуби шансове да се бори за победа). Като цяло отборът се справя отлично и няма да е изненада ако и четиримата му пилоти влязат в плейофите.

               Пет състезания, петима различни победители, двама от които спечелиха за пръв път. Дали разнообразието от победители ще продължи? И колко общо победители ще има до края на редовния сезон? Трудно е да се каже, но поне за момента сме далеч от рекордите. През 2000-та година има десет различни победители в първите десет старта, а в модерната ера (1972-насам) рекордът за най-много различни победители е през 2001-ва – 19. Това е за целия сезон, като през 2002-ра и 2011 спечелилите състезания пилоти са 18, отново за цялата година.

Няма коментари:

Публикуване на коментар