НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

четвъртък, 4 март 2021 г.

НАСКАР – Уилям Байрон спечели в Маями

               Уилям Байрон спечели в Маями още в третия си старт с новия шеф екип Руди Фюгъл. Младия пилот измъкна и етапна победа във втория етап, като се възползва от битката на Дени Хемлин и Мартин Труекс младши при рестарта. За Байрон това е втора победа, след като през миналата година се добра до първата си, а така след три състезания имаме трима различни победители. По една победа за Форд, Тойота и Шевроле, като за момента нито един от производителите не изглежда да има предимство. Темпото на Байрон в края бе отлично и той успя да се откъсне пред преследвачите си, а доста късната атака на Тайлър Редик го изведе само на второ място. Редик бе изключително бърз в края на надпреварата и имаше защо да съжалява, че първата половина на състезанието бе доста назад и съответно не успя да атакува по-рано. Добро темпо имаше и Кайл Ларсън, като в края само той поддържаше скоростта на Байрон. Другите им двама съотборници Чейс Елиът и Алекс Боумън имаха кратък проблясък, но в края изостанаха назад.


               Мартин Труекс младши завърши трети – най-предно класираният автомобил на Тойота, като единствено Дени Хемлин му отговори на темпото в надпреварата. Дени обаче получи наказание за превишена скорост при влизане в бокса и в крайна сметка завърши 11-ти, на позиция зад Кайл Буш. Кристофър Бел пък изостана и бе буквално незабележим в тази надпревара. Хемлин обаче продължава да е лидер в класирането, следван от Кевин Харвик и Джоуи Логано. Харвик остана пети в Маями, докато колата на Логано прогресивно изоставаше и за разлика от друг път Джоуи така и не успя да подобри представянето си по време на самата надпревара. Същото важи и Брад Кезловски, а третата кола на Пенске, тази на Райън Блейни почти не видяхме по време на състезанието, а когато го видяхме, бе заради инцидента с Арик Алмирола. Всъщност и двата големи отбора на Форд за момента не се представят особено успешно, за разлика от другите клиенти на марката. Майкъл Макдауъл отново завърши в топ десет и заедно с Харвик са единствените пилоти от началото на сезона завършили сред първите десет и трите състезания. Голямата изненада дойде от друг Форд – този на Рауш Фенуей рейсинг с номер 17. Крис Бушиър в началото на надпреварата на два пъти се пребори за лидерството с Брад Кезловски и дори спечели първия етап, а след това отново излезе начело след като изпревари Чейс Елиът. Бушиър води в общо 57 обиколки, като до момента в цялата си кариера нямаше толкова много обиколки като лидер от всичките си участия. За съжаление със залеза на слънцето и падането на температурите, явно колата му не вървеше толкова добре и той завърши 19-ти.  Съотборникът му Райън Нюмън пък в началото не бе особено бърз, но в края успя да се промъкне напред и финишира седми. Явно опита си казва думата.

               Най-опитния пилот през този сезон отново е Кърт Буш и той прави отлични състезания. В Маями Кърт можеше да бъде и претендент за победата, но в края на надпреварата се наложи да влезе в бокса заради вибрации. Първоначално реших, че от екипа са измислили интересна стратегия, но по-късно стана ясно, че съмнение за недобре затегната гума са принудили Буш да посети механиците си. Все пак той се добра до топ десет и завърши осми, но реално бе претендент за топ три. Неговият съотборник Рос Частейн пък отново не бе на ниво и единствено видяхме агресивната му защита на позиция срещу Мат ДиБеадето. Рос завърши 17-ти, а Мат едва 28-ми. Като добър резултата пък може да се приеме 15-тото място на Дани Суарес.

               Сега наред с очакванията за надпреварите в Лас Вегас и Финикс се нареди и новото макадамово състезание в Бристол. За него от НАСКАР прецениха, че  е нужно да се направят промени в правилата и начина на провеждане на уикенда. Първо ще има кратки квалификационни състезания от 15 обиколки и в тях всеки ще печели точки за оформянето на стартовата решетка. Точки ще се дават и за спечелена позиция по време на тези серии, а общия им сбор ще подреди позициите за старта, а в самото състезание също ще има промени. Най-важната от тях е, че при прекъсванията заради инцидент или край на етапа ще се замразява класирането и няма да има съревнование в бокса. Тепърва ще се доуточнят и другите подробности, но общо взето звучи интригуващо и доста различно от останалите надпревари. Преди това предстои пътуването на запад за Лас Вегас и Финикс – тази и следващата неделя.

              

Няма коментари:

Публикуване на коментар