НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

сряда, 23 септември 2020 г.

НАСКАР – Кевин Харвик удържа Кайл Буш в Бристол

               Кевин Харвик удържа атаките на Кайл Буш в края на надпреварата в Бристол и записа девета победа за сезона и 58-ма в кариерата си. Така Харвик все повече се приближава до шанса за втора титла, докато настоящият шампион Кайл Буш все още не е побеждавал през тази година. Битката между двамата беше епична, като в последната част от състезанието двамата се преследваха постоянно. В един момент Кайл Буш поведе но Харвик бързо си върна лидерството. За това донякъде спомогна и Джоуи Логано, който не бе много отзивчив при затварянето му с обиколка(всъщност две). На финала имаше само шест кои в обиколката на Харвик, но това се получи заради прекъсване по време на спиранията при зелен флаг. Кевин остана по-дълго на трасето, а когато опита да заходи към бокса предизвика инцидент между Остин Дилън и Джеймс Дейвидсън. Така в обиколката на лидерите останаха само шест автомобила и лишиха пилоти като Елиът, Логано и Хемлин от възможността да се борят за по-предно класиране. Като цяло надпреварата премина без много инциденти, което бе малко неочаквано за състезание, в което се решава кой да продължи напред в плейофите. Първият инцидент бе между Джими Джонсън и Рики Стенхаус, като Рики отпадна, а Джими потъна назад и така и не успя да стигне до челото. Това се случи в обиколка номер 30, точно когато трябваше да има и служебно прекъсване, станало задължително през тази година, след като няма тренировки и квалификации. Потеглилият от полпозиция Брад Кезловски води в началото, но в края на етапа Чейс Елиът успя да го настигне и изпревари, а след това спечели първия етап. Кезловски пък получи повреда в управлението и потъна доста назад, така победителя от пролетното издание на Бристол не успя да повтори успеха си.


               Кайл Буш, Дени Хемлин и Ерик Джонс не успяха да преминат през техническия преглед и в резултат загубиха стартовите си позиции и потеглиха от дъното. Кайл бързо си проправи път напред и още в края на първия етап бе много близо до Елиът, но остана втори. След това Роуди успя да спечели надпревара в бокса и поведе, за да вземе десетте точки от втория етап, но в края Харвик успя да го изпревари и да спечели. Още преди края на надпреварата, благодарение на спечелените точки от етапите първо Логано, а след това и Елиът си осигуриха продължаването напред, а за Уилям Байрон надеждите за преминаване в следващата фаза на плейофите угасна, след инцидент с Кристофър Бел. Байрон отпадна и единствено проблеми на неговите съперници до края можеше да го класират, но това не се случи. Заедно с него от плейофната битка отпаднаха Мат ДиБенадето, Райън Блейни и Коул Къстър.

               След финала Кайл Буш не бе доволен от изостаналите автомобили и отново оплю младите пилоти в малките тимове, а за Логано просто заяли, че точно заради това си поведение Джоуи няма приятели. След това Буш хвърли бомбата, че най-вероятно няма да успее да премине през следващата фаза, което постави под съмнение мотивацията му, нещо което аз лично не очаквах да чуя. Предполагам, че по-скоро той беше ядосан и хвърли тази реплика просто така от яд, но всъщност това показва и донякъде колко безсилен се чувства той в момента. На фона на представянето на Дени Хемлин и дори частично на Мартин Труекс, Кайл Буш наистина няма много шансове да продължи, още повече, че има едва четири плейофни точки в актива си (две етапни победи и две от класирането си в редовния сезон). Това му отрежда десето място в класирането и е много вероятно, ако не успее да спечели в следващите три старта да отпадне от битката за титлата. Ако някой бе казал, че това ще се случи в началото на годината, едва ли щеше да му повярва някой, но ето че нещата са доста различни от очакванията.

               В последните дни слуховете около създаването на нов отбор се потвърдиха и новината на седмицата, а може би дори на годината е, че Майкъл Джордън става собственик на отбор. Дългогодишното приятелство на баскетболната легенда с Дени Хемлин премина в нова фаза – двамата ще са съсобственици в нов тим, който закупи лиценза (чартъра) на Джърмейн Рейсинг. По-рано през месеца стана ясно, че заради оттеглянето на основния им спонсор Боб Джърмейн няма как да поддържа тима си и това стана втория отбор, който прекратява съществуването си, след този на Боб Ливайн. Явно на собствениците на отбори с името Боб нещата не са добри през тази година. Все още не е ясно как ще се казва новият тим на Джордън и Хемлин, нито с какъв автомобил ще се състезават, дори и какъв номер ще използват, но стана ясно кой ще кара за тях. Без съмнение най-правилният и очакван избор бе този на Бъба Уолас, което според съсобственика на тима на Джей Ти Джи Дохърти Рейсинг – Брад Дохърти ги превръща в едно трио „като рок звезди“. Наистина интересна комбинация правят тримата, ще бъде много забавно и в отбора предполагам. Според точка в правилника на НАСКАР, пилот, който кара за отбор с четири коли (максимума за един собственик), няма право да притежава отбор, както е случаят с Дени Хемлин. Има обаче една вратичка, която прави изключение за сателитен отбор, такъв какъвто беше тимът на Ливайн Фемили Реъсинг на Джо Гибс Рейсинг. Това вероятно означава, че тимът на Джордан-Хемлин-Уолас ще заеме мястото на сателитен при Треньора и съответно ще кара кола на Тойота. Колкото до номера мисля, че свободните 23 и 45 са добра опция, с оглед на номерата на Майкъл Джордън в НБА. Спонсори пък предполагам ще има достатъчно, така че отборът има всички шансове да започне 2021-ва с летящ старт и добри възможности, което ще е чудесно и за феновете и за спорта. Влизането пък на „Въздушният“ Джордън в НАСКАР ще привлече още фенове предполагам, а и е голяма реклама за спорта. Тези дни новината за новия отбор обиколи всички медии, повечето от които почти никога не пишат нищо за НАСКАР, така че рекламата вече е налице.

               Още една трансферна новина се появи, но бе погълната от предишната. Рос Частейн догодина ще кара за Чип Ганаси Рейсинг с номер 42. Рос има договор с Ганаси от поне две години, но все не успяваше да стигне до топ дивизията. Доброто му представяне когато замести Райън Нюмън в началото на годината явно са оказали влияние на Ганаси и предпочете да освободи Мат Кенест, което се и очакваше. Така Рос Частейн най-после ще има шанс да се докаже, но преди това трябва да опита да се пребори за титлата в иксфинити сериите, където се състезава в момента.

               Сега в неделя предстои състезанието в Лас Вегас, след това Таладега и Ровала в Шарлът, а след тези три старта още четирима пилоти ще отпаднат от битката за плейофите. Трите надпревари са на доста различни трасета и особено на Таладега всичко може да се случи, така че никой не е сигурен за мястото си напред. Това означава, че още във Вегас битката ще е напрегната, което е чудесно за зрителите. Да видим.            

              

Няма коментари:

Публикуване на коментар