НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

сряда, 26 август 2020 г.

НАСКАР – Хемлин и Харвик с победи в Довър

               Двойният уикенд в Довър донесе успех за Дени Хемлин и Кевин Харвик, като всеки от тях взе по една побе

да. В събота Хемлин бе безпощаден – спечели двата етапа и победата в края, като тако взе максималните 60 точки плюс седем плейофни. Отговорът на Харвик бе реципрочен – в неделя Кевин „омете“ етапните победи и грабна победата в края. Тако кръг преди края на редовния сезон Кевин Харвик спечели титлата шампион (на редовния сезон). Това ще му донесе още 15 плейофни точки и увереността да премине през първия и дори втория кръг на елиминациите с повече спокойствие, а дори и с не толкова добри класирания.   

   


Победа номер 56 за Кевин Харвик го изравни с Кайл Буш на девето място във вечната класация по успехи в топ дивизията на НАСКАР и вече дори тръгнаха залози за това кой от двата пръв ще достигне до победа номер 60. Освен седми трофей за сезона, това бе и победа номер 700 в историята на колите на Форд, което бе още един повод за радост от екипите на марката. С шестима сигурни участници в плейофите Форд се надяват и на поне още една кола в топ 16. След двете състезания в Довър, освен пилотите с победи до момента, които са десетима, мястото си в плейофите си осигуриха и Арик Алмирола и братя Буш по точки. Клин Бойер е почти сигурен, но все още има малък шанс при издънка да бъде изместен, но това е доста трудно теоретично. Не така стоят нещата с Мат ДиБенадето. Мат започна да потъва и от сериозният му аванс в точките не остана почти нищо. Той заема 13-то място с 48 точки зад Клин Бойер и само на пет пред Уилям Байрон. Благодарение на победите си Остин Дилън и Коул Къстър, които са извън топ 16 по точки, така че Мат и Уилям всъщност са последните двама над чертата. Само на чети точки под чертата пък е Джими Джонсън, а на още 46 зад него е Ерик Джонс. В битката може да се включи и всеки изненадващ победител в позициите зад тях, стига да са в топ 30. На теория дори 31-вият Дани Суарес с победа би могъл да заеме 28 или 29-то място и да получи право за участие в плейофите. На теория това не е невъзможно, защото в съботната нощ последната надпревара от редовния сезон е на Дайтона, а там всичко е възможно да се случи – справка мината година и победата на Джъстин Хейли. Това дава възможност надеждата за класиране да е жива при доста пилоти, част от които с потенциал за победа на Дайтона. Като например Бъба Улас, Рики Стенхаус, Майкъл Макдауъл, Райън Нюмън и дори Мат Кенсет. Умишлено не изброявам всички, а само тези със сравнително стабилно представяне на суперспийдуей овали, макар че и останалите имат своите шансове. Това пък от своя страна ще направи битката доста твърда в последното състезание за редовния сезон.

               Да се върнем на Довър и представянето на останалите. Хемлин и Харвик вече твърдо са фаворитите за титлата, но представянето на Мартин Труекс младши също бе впечатляващо. След пет поредни трети места, сега Мартин на два пъти завърши втори. Дори в събота бе сърдит на Алмирола за това, че го е забавил и по този начин Хемлин успя да го изпревари. Труекс е в отлична позиция за атака на втора титла, стига да не стане някаква издънка по време на плейофите. Макар и колебливи пилотите на Пенске също имаха темпо, макар и не за победа в Довър. Най-силното оръжие на Логано и Кезловски остава прогреса им по време на всяко състезание. Дори да започнат слабо, двата успяват да коригират бързо поведението на колите си и обикновено в края винаги са бързи, а това ще е голям плюс в оставащите състезания. Разочарованието все още продължава да съпътства представянето на Кайл Буш, в неделя разочарован остана и Чейс Елиът. Чейс отпадна, а Кайл Буш така и не стигна до битка за победата. И докато Буш остана в топ десет в класирането, то Елиът загуби доста позиции и в момента е седми. А имаше момент в който Чейс бе доста близо до битката за първото място. Той все още остава най-добре представящият се пилот на Шевроле, а заедно с Кърт Буш и Алекс Боумън са тримата сигурни участници в плейофите на марката. А да и Остин Дилън, с победата си от Тексас. Уилям Байрон и (или) Джими Джонсън са евентуалните други двама, но зависи от преставането им на Дайтона в събота, предполагам че няма да залагат на сигурно и ще атакуват победата, иначе ще бъде разочароващо мисля.

               В общи линии очакваме неочакваното, ще бъде доста трудно на пилотите да се придържат към определена стратегия, защото всеки един инцидент би могъл да промени всяка една тактика и за това най-сигурният начин да се класираш за плейофите. Пък там вече е видим кой ще надделее.

Няма коментари:

Публикуване на коментар