НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

понеделник, 17 август 2020 г.

НАСКАР – Чейс Елиът над всички на „ровала“ в Дайтона

               Чейс Елиът бе над всички в първото състезание по неовалната конфигурация на Дайтона и спечели втората си победа за сезона. Елиът се пребори здраво с конкурентите си и успя да удържи атаките на Дени Хемлин в края, след като прекъсване шест тура преди края го лиши от десетсекундната му преднина.

               Надпреварата бе чакана с голям интерес, особено след щурите състезания в двете долни дивизии изпълнени с много инциденти и неточности. Всичко това се дължеше на липсата на каквито е да е опознавателни обиколки и тренировки, но както се оказа това не е чак такъв проблем за пилотите. Чейс бе сочен за фаворит още в началото на седмицата, на базата на отличните му резултати на неовалните трасето и двете му победи в последните две такива състезания. Осма победа в кариерата заедно с първо място в етап едно го изкачиха на четвърто място в класирането на 28 точки зад Брад Кезловски. Кезловски отбеляза своя старт 400 в топ сериите на НАСКАР, но едва ли бе доволен от резултата си – 13-то място без точки от етапите. Така той пък отстъпи втората позиция на Дени Хемлин и изостава от него с 18 точки. Дени бе много сериозен съперник през цялата дистанция и дори спечели втория етап, но отстъпваше по скорост не само на Елиът, но и на чудесно  представилият се Мартин Труекс младши. Труекс завърши трети, като вероятно, ако бе успял да си пробие път при последния рестарт можеше да се пребори с Хемлин и да опита да отнеме победата на Елиът. Мартин имаше добра скорост, но допусна грешка при едно от спиранията си в бокса и превиши скоростта. Това го отпрати назад, но въпреки това той успя да се върне в челото и в края да изпревари Джими Джонсън за третото място. Така и не видяхме директна битка между Елиът и Труекс, защото стратегиите им се разминаваха, но щеше да е интересно, ако това се бе случило.

               Джонсън би трябвало да е доволен от четвъртото си място, защото макар да имаше темпо, то не бе достатъчно да победа. С повече късмет можеше да остане втори, но точно този последен рестарт му коства този шанс. Тогава Елиът и Хемлин се измъкнаха напред, докато Джими остана да се бори с Труекс, Бойер и Крис Бушиър. Всъщност Бушиър бе приятната изненада на финала с петото си място, но то бе засенчено от чудесния дебют в къп сериите за Каз Грала. Грала замени Остин Дилън, който пък се оказа с положителен тест за Ковид-19 и пропусна надпреварата. За пилот без договор през тази година и със само епизодични участия в Иксфинити сериите, Каз Грала направи състезанието на живота си. Остана на трасето дълго и записа името си като лидер, а в края с отлично каране спечели куп позиции и завърши седми. Мисля че това ще привлече спонсори и ще му осигури договор ако не в топ дивизията то поне в Иксфинити сериите.

               Състезанието бе доста тежко за лидера в шампионата Кевин Харвик, чийто автомобил така и не вървеше добре, а отделно от това имаше и няколко инцидента. Харвик все пак завърши 17-ти и продължава да води с аванс от 118 точки, което е почти сигурна титла в редовния сезон. За разлика от него първият роуд корс на Дайтона се превърна в кошмар за Кайл Буш. Настоящият шампион започна добре, но доста нервно. Успя да поведе, но бързо съсипа гумите си и влезе в бокса за смяна. След серия от контакти и завъртания Кайл предизвика и последното прекъсване и се прибра в гаража. Класиран на 37 място (от 39 стартирали) Буш си тръгна само с една точка и продължава да няма победа вече 23 състезания – целия сезон 2020. Все още обаче Кайл е в топ десет и влизането му в плейофите е на 95% сигурно, но дали ще успее да продължи в елиминациите не е много сигурно.

               Любопитен момент в състезанието бе смяната н пилотите в екипа на Рик Уеър Рейсинг. Джей Джей Йейли имаше проблеми с охлаждането в колата си и в края на втория етап бе заменен от Бейли Къри. Според информацията Йеъли е колабирал от жегата след като слязъл от колата и е откаран в болница, от където по-късно е бил освободен. Жегата наистина бе голяма, въпреки че в средата на дистанцията се заоблачи и заради паднали мълнии в близост до трасето с състезанието бе спряно за около 40 минути.

               Три кръга остават до края на редовния сезон, като два от тях са този уикенд. Довър ще приеме двойна доза състезания в събота и неделя в Иксфинити и Къп сериите. Това ще е и един от последните шансове на пилотите извън топ 16 за успех и класиране за плейофите, защото последния старт е седмица по-късно на овала в Дайтона. А там нещата често се объркват много и никой не може да разчита, че именно той ще се опази от инциденти.

              

Няма коментари:

Публикуване на коментар