Джоуи Логано спечели безапелационно в Мичиган и
определено затвърди претенциите си за втора титла с изключителната си
доминация. Логано бе най-бърз от всички през цялото състезание, а при финалния
рестарт реагира толкова бързо, че остави леки съмнения за прекалено ранно
ускорение, но се оказа че не е така. Според правилника при рестарт началото на
ускорението започва точно след началото на така наречената „зона за рестарт“ (обикновено
го оцветят в зелено, започва малко след излизането от последния завой и
завършва със старт/финалната линия). В
тази зона пилотите нямат право да
променят посоката на движение, а само да ускоряват и именно там Джоуи бе
най-бърз при всеки един рестарт. За Мартин Труекс остана надеждата, че
следващият път може би ще има малко повече скорост и ще успее да се пребори за
победата. Всъщност Труекс също бе доволно бърз, а Кайл Буш и екипа му показа
колко е важно да се работи бързо и точно, за разлика от този на Кевин Харвик.
Както и да е. Особени изненади нямаше, продължават петима от шестимата
победители до момента да си разпределят победите по между си.
Преди да се насочим към Сонома обаче има нещо
любопитно, което си струва да се спомене. В свободния за Къп сериите уикенд
имаше състезание при пикапите и победител бе Рос Частейн. Рос, чийто договор с
Чип Ганаси за място в Иксфинити сериите пропадна и от началото на сезона се
опитва постоянно да си намери място, обаче бе дисквалифициран заради нередности
по пика му. Според техническите делегати машината е твърде ниска в предната си
част и Частейн загуби победата си. Рос съвсем скоро спечели първата си победа в
сериите, през миналата спечели и първата си победа в Иксфинити сериите, а
отделно от това съвсем наскоро реши да се откаже от точките в Къп сериите за
сметка на пикапите. С други думи, бе на крачка от това да спечели квота за
плейофите при пикапите, но за съжаление ще трябва да опита да спечели пак. На
практика това е първата дисквалификация от 60-те години насам, както и първата
от началото на сезона, откакто от НАСКАР обявиха, че вече „обременени победи“
няма да има. От екипа са решили да обжалват, но каквото и да се случи вече
стана ясно, че ще има санкции и това трябва да е сигнал за всички серии.
Обикновено в края на редовния сезон екипите близо да влизане в плейофите си
позволяват да експериментират и да прескачат границите на регламента, но сега
ще трябва да са много внимателни. Факт е, че до момента няма наказания за
нередовни коли след състезание, с изключение на Остин Дилън и задния капак на
неговия Шевроле (но нарушението не бе сериозно, размина се с глоба и отнемане
на точки). Това не означава, че отборите не шмекеруват, просто за много
по-предпазливи. Това че много често коли не успяват да преминат прегледа преди
квалификацията или състезанието го доказва. Просто се пробват, ако мине.
Контролът обаче е затегнат, проверките се правят с помощта на нови технологии,
а не с шаблони, както бе доскоро и това дава резултати. Любопитен съм обаче,
кой пръв ще „изгори“, защото съм почти сигурен, че опитите за заобикаляне на
правилата продължават.
Сега пред нас е първото
от неовалните състезания за сезона – Сонома и то в оригиналната си
конфигурация. По повод 50-тата годишнина, трасето се удължава до първоначалната
си дистанция от две мили половина, а всички изразяват възторг от това. Ще видим
кой как ще се подготви за състезанието, но тук е много важна стратегията,
особено с въвеждането на етапите. В последните две години победителите тук –
Кевин Харвик и Мартин Труекс не спечелиха нито един етап, а предпочетоха да
влязат за смяна на гуми преди финала на всеки един етап. Това ги изведе в
позиция за атака на победата и вероятно това ще е отправната точка за всички
стратегии този уикенд. Седем комплекта гуми за надпреварата дават възможност за
бърза реакция при прекъсвания в края за нови гуми, защото обикновено тук има
три или четири планирани спирания, което оставя поне два-три комплекта нови
гуми за финална атака. Уменията и опита също са важни на това нестандартно за
НАСКАР трасе, така че очаквам да бъде много вълнуващо състезание и надявам се
да видим и нов победител. Аз лично ще следя представянето на пилотите на
Стюърт-Хаас и на Хендрик Моторспорт, може някой от тях да спечели.
Няма коментари:
Публикуване на коментар