НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

сряда, 14 юли 2021 г.

НАСКАР – Шоуто на братя Буш и малка помощ от съотборник в Атланта


               Надпреварата в Атланта се превърна в шоуто на братя Буш, а спора им бе разрешен след малко помощ от съотборника на Кърт – Рос Частейн. Победа в етап номер едно за Кайл, победа в етап номер две за Кърт и твърда битка, гарнирана с изпреварвания при спиранията в бокса, прекъсване заради зейнали дупки на трасето и накрая победа за Кърт, след намесата на Частейн – това е възможно най-краткото резюме на състезанието в Атланта. Да на практика освен за тези неща има какво да се каже и за други пилоти и ситуации, но това всъщност бе основната сюжетна линия при последното състезание на това абразивно и неравно трасе. Не се притеснявайте, Атланта ще продължи да бъде в календара, просто още в понеделник започна сериозна реконструкция на съоръжението, която ще включва дори промяна на ъгъла на наклон в завоите, както и пълно преасфалтиране. Настилката в Атланта последно бе положена през 1997-ма година и от тогава до сега постепенно се рушеше. Идеален пример за това бе и прекъсването, след като се видя и голямата дупка отворила се по време на надпреварата. Показателно е и това, че след финала на победителя Кърт Буш му бе подарено парче от настилката за спомен от организаторите. Самият Кърт бе много развълнуван и доволен и първите му думи, след като слезе от колата си бяха “ …Ама бихме Кайл, а?...“ към публиката. С първата си победа са сезона Кърт стана 12-ият пилот с победа през 2021-ва и пет кръга преди края на редовния сезон си осигури място в плейофите. На теория при нови петима победители той би трябвало да се класира, ако Кристофър Бел и Майкъл Макдауъл не съберат повече точки от него, но за момента той е пред тях и би трябвало да е спокоен. 33-та победа в кариерата и четвърта в Атланта му дават сериозен шанс да продължи с новия отбор и догодина, още повече, че заяви желанието си да остане. Мисля, че от Тракхаус Рейсинг имат нужда от точно такъв пилот като него, за да могат да започнат да печелят още от догодина. Сериозният спринт в последните няколко седмици от страна на Кърт се отплати и само за няколко старта той успя да се изкачи над чертата в топ 16, а сега вече и да се заключи там. Точно тук опитът си каза думата и наистина докато печели, докато може да се бори наравно с останалите Кърт Буш би трябвало да се състезава. С повечко късмет би могъл да си пробие път и към по-предната фаза от елиминациите, а с огромен късмет може да стигне и до финала, кой знае.

               По-малкият от братята Буш започна уикенда с победа номер 102 в Иксфинити сериите и така постигна пет победи от пет старта през тази година. Според мнозина, това вероятно бе и последното му състезание в серията предназначена предимно за новаци, но Кайл все още не е потвърдил това. Всички се осланят на изказването му отпреди време, че ще спре когато спечели сто състезания и това вече е факт, така че да видим.

               В неделя Кайл бе много бърз и много устремен още от началото на надпреварата. Успя да изпревари Чейс Елиът, а след това трудно сдаде лидерството на брат си, като дори за кратко успя да си го върне. В края дори водеше с около две секунди, но дойде момента, в който настигна Рос Частейн и лидерството му приключи. Рос, както стана ясно по-късно е бил помолен от Кърт (по радиото, чрез екипа си разбира се) да му освободи долната част на трасето, а това, че позабави малко Кайл не е нещо невиждано. Виждали сме далеч по-упорито блокиране от страна на други пилоти, дори и да не е толкова напечена борбата в челото, но Кайл Буш не бе доволен. Ясно е, че когато спрат съперника ти и ти спечелиш от това, неглижираш ситуацията, но когато ти си потърпевш си недоволен. Особено при Кайл. Стигна се до там, че от НАСКАР трябваше да потвърдят, че няма нищо необичайно в това пилот да се пази от затваряне с обиколка, малко по-агресивно от обичайното, което в този случай дори не бе толкова агресивно. Само преди няколко сезона Елиът бе блокиран по подобен начин от Райън Нюмън и това позволи на Кайл Буш да го настигне и изпревари, като лиши Чейс от първа победа. Това обаче явно не се помни толкова, но како и да е. Сред феновете се обособи мнението, че когато лидера е забавен от пилот борещ се да остане в неговата обиколка е позволено всичко и не се приема за проблем, само ако лидерът не е Кайл Буш. Мисля се сещате, че това са феновете, които не симпатизират на Роуди. Истината е, че Кайл и екипът му трябваше да очакват подобно нещо и да опитат да го предотвратят. Най-лесно щеше да е ако Кайл просто бе слязъл в долната част на трасето, която бе освободена от Частейн малко преди да бъде настигнат. Тогава, ако Рос бе слязъл обратно там можеше да има основание за сърдене и претенции, но както вече стана дума, подобно блокиране се виждали много пъти. Кърт отчете помощта на съотборника си и дори каза, че ще му върне услугата, когато това се наложи, а от своя страна Кайл със сигурност ще направи така, че Частейн да получи възмездие. И това е нещо обичайно. Извън полемиката относно битката на братя Буш, трябва да се отбележи, че Кайл наистина вдигна сериозно темпото, доста по-сериозно от брат си и вече заема третото място в класирането на 97 точки от Дени Хемлин. Да, Дени продължава да е лидер, а Кайл Ларъсн се чуди какво още би могъл да направи за да не го изпревари. Шегувам се. Просто Ларсън е толкова близо, но все нещо става. Този път взе повече точки от Дени в етапите, а в края на втория Хемлин дори получи наказание да превишена скорост в бокса и потъна назад. Чудесна възможност за Ларсън, но той някак си успя да провали това, като също превиши скоростта при спирането си бокса, при това при зелен флаг, а това го отпрати още по-назад от Дени Хемлин. Така след 21 старта Хемлин продължава да е лидер с десет точки аванс пред Кайл Ларсън. Според букмейкърите Ларсън е фаворит за предстоящата надпревара в Ню Хемпшир, ако и там не успее Хемлин ще е лидер и след двуседмичната лятна пауза. А ако и двата продължават да допускат грешки, Кайл Буш може да ги изненада и да се намеси в борбата за титлата шампион на редовния сезон. Само на пет точки от Кайл Буш е Уилям Байрон, като и четиримата пилоти на първите четири места имат по 14 финала в топ десет до момента. А знаете ли кой също има толкова? Кевин Харвик. Въпреки слабото представяне на тима му, Кевин продължава да е в челните позиции и вероятно ще продължи към плейофите дори и без победа, но ако не успее да посети алеята на победата в първия кръг е много вероятно да не продължи напред. Харвик и Труекс направиха много доро състезание, до момента в който не се удариха, макар и леко в бокса. И двамата потеглиха от задни позиции и стигнаха до топ десет в края на първия етап, но после потънаха отново. Кевин поизостана, но заедно с Мартин отново намериха пътя към топ десет. Много съм любопитен какво ли щеше да е представянето им ако не се бяха ударили така нелепо в питлейна.

               Чейс Елиът отново нямаше късмет у дома, а Алекс Боумън бе близо до това да изненада лидерите, особено ако бе имало прекъсване в края. Добра стратегия, но  този път без нужния късмет за нея. Сега в Ню Хемпшир е последния шанс за добро представяне преди лятната пауза, а след това има две неовални, едно овално и една Дайтона – все непредвидими надпревари мисля.

Няма коментари:

Публикуване на коментар