След състезанието на Ауто клуб Спийдуей се проведе поредния тест на
новият автомобил с работното име Генерация 7, прототип 3. Двудневния тест
донесе нови данни за колата и новостите, като челна позиция зае тази: Край на
петте гайки, догодина колелата ще се закрепват само с една централна гайка,
подобно на повечето други авто надпревари. Новината шокира консервативната част
от феновете, според които петте гайки използвани открай време са нещото,
отличаващо НАСКАР от всички останали и много от тях са против тази промяна. На
практика решението вече е взето, малко вероятно е да се откажат от него, но ако
натиска надделее има вероятност нещата да се преразгледат. Иначе новите гуми са
18 инчови с алуминиеви джанти и както се оказа доставчик на джантите ще е
фирмата BBS (немска
ако не се лъжа) – един от лидерите в производството на такива продукти.
Поредните промени правят визията на НекстДжен (както
съкратено я наричат) много по-съвременна и близка до тази на новите автомобили
по улиците. Наистина дизайнът е важен, защото до някаква степен старите
автомобили изглеждат малко архаично, а целта на производителите е да подчертаят
приликата на състезателните коли с тези от шоурумовете си. Това би могло да
привлече и други компании, макар информацията и вероятността за това продължава
да е минимална.
Двудневният тест бе проведен от Уилям Байрон,
който пък стана и първият пилот успял да се завърти с новата кола. Този факт
стана причина за доста подигравки и хулене на младия пилот. Според някой от
тях, причината да се даде възможност на толкова млад и неопитен пилот да теста
колата и да сподели впечатленията си е те да бъдат дирижирани. Тоест, взимаш
младок и просто му казваш какво да говори. Едва ли нещата стоят точно така, но
донякъде може би имат право. Четейки думите на Байрон наистина оставам с
впечатлението, че са предварително подготвени или пък умело редактирани. В общи
линии Байрон се възхищава на колата, която е много по-различна от досегашната…
Е добър ден…то ако не беше така защо изобщо ще се прави нова, а не се ползва
старата? Все още опитвам да открия видео или аудио запис на изказванията му за
да потвърдя или отхвърля теорията за ПР стратегия. (По-скоро просто не им разрешават да се разпростират надълго и нашироко,
това е последното впечатление от изчетените изявления). Покрай завъртането
на Байрон стана ясно (то и без това се вижда но все пак), че новите гуми с
по-нисък профил нямат същото странично сцепление, заради по-малкият борд и вариациите
в налягането ще бъдат ограничени. По-дебелите 15-ки позволяват при по-меки гуми
контакната площ да се увеличи, за сметка на странични борд, а сега това няма
как да се получи. Стилът на работа с гумите ще трябва да се адаптира спрямо тях
и именно в това се крие причината в завъртането на Байрон. Поне според неговите
думи.
Както и Ерик Джонс, така и Уилям Байрон са очаровани
от секвенциалното превключване на скоростите, като и двамата набляган на
улесняването при рестарта, отличното ускорение и изобщо явно им харесва повече.
Байрон дори смята, че на неовалните трасето, където се превключва повече от
овалите, ще бъде по-добре в състезателен режим. Уилям каза също, че е говорил с
Ерик преди тестовете, за да получи съвети относно теста, нещо обичайно за
НАСКАР, където независимо кой за какъв отбор кара, или дори марка, споделянето
и съветите между колеги не са табу. Както в доброто старо време.
За момента обаче все още няма нещо ново по двигателя,
което да е оповестено. В третия прототип (първият
е бил само в аеротунел, вторият бе каран от Остин Дилън и Джоуи Логано, не съм
сигурен обаче дали Ерик Джонс тества прототип две или три) е променен и
улеснен достъпа до двигателя, явно предишният път капакът е бил твърде малък и
не е имало достъп до агрегата. Това стана ясно от различни изказвания, но май
това е най-голямото разкритие относно задвижването. Имаше слухове и за сериозни
промени в окачването и дори задвижване 4х4, но все още няма потвърждение за
подобни неща. За момента последния слух, който включва разговори за бъдещо
влизане на Хонда в НАСКАР. Според различни слухове има вероятност двигателите
да станат V6 с турбо, а не атмосферни V8 каквито са сега. Причината е , че японците на
практика не разполагат с V8 агрегат и това за момента възпрепятства Хонда да
влязат в НАСКАР. Това обаче все още са слухове, но последният от тях праща не
само петте гайки и стоманените джанти в историята, но обрича на забрава и
кеновете за гориво. Все по-настойчиво се прокрадва твърдението, че зареждането
с гориво ще става с маркуч, по съображения за по-висока безопасност в
боксовете. Това е доста спорно, ако се сетим за различни случаи на откачен, скъсан
и изтръгнат маркуч, но няма да навлизам в детайли, докато официално не се
потвърди и тази промяна.
Горе долу това е всичко известно до момента за Некст
Ген Кар, посоката е ясна – осъвременяване. Дали обаче ще е за добро предстои да
разберем, както и разбира се да видим реално сравнение с настоящите автомобили,
дори и под формата на времена на обиколка. При нови факти, снимки и
информацията темата ще продължи.
Добавям само още няколко неща от последния ден, не са
свързани с новата кола. Стана ясно, че догодина Дъ Клаш ще се проведе във
вторник 9-ти февруари и ще е вечерта(в САЩ). За пръв път ще се използва неовалната
част на трасето на Дайтона, конфигурацията, която ползват за надпрверата за
издръжливост 24-те часа на Дайтона. Интересна информация, особено след като
през тази година на Инди малките серии – Икфинити ще карат също на неовалното
трасе. Нищо чудно подобен ход и да се направи на Дайтона, ще видим. Та като
стана дума за Икфинити и Индианаполис, Тони Стюърт обяви, че ще участва в състезанието.
Тони е трикратен шампион в НАСКАР, шампион на Индикар и родом от Индиана, близо
до легендарното трасе. Ще бъде забавно да видим Стюърт отново зад волана, макар
и не в топ дивизията.


Няма коментари:
Публикуване на коментар