НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

четвъртък, 5 март 2020 г.

НАСКАР – Новата генерация автомобили – завесата постепенно се повдига.

               След състезанието на  Ауто клуб Спийдуей се проведе поредния тест на новият автомобил с работното име Генерация 7, прототип 3. Двудневния тест донесе нови данни за колата и новостите, като челна позиция зае тази: Край на петте гайки, догодина колелата ще се закрепват само с една централна гайка, подобно на повечето други авто надпревари. Новината шокира консервативната част от феновете, според които петте гайки използвани открай време са нещото, отличаващо НАСКАР от всички останали и много от тях са против тази промяна. На практика решението вече е взето, малко вероятно е да се откажат от него, но ако натиска надделее има вероятност нещата да се преразгледат. Иначе новите гуми са 18 инчови с алуминиеви джанти и както се оказа доставчик на джантите ще е фирмата BBS (немска ако не се лъжа) – един от лидерите в производството на такива продукти.

               Поредните промени правят визията на НекстДжен (както съкратено я наричат) много по-съвременна и близка до тази на новите автомобили по улиците. Наистина дизайнът е важен, защото до някаква степен старите автомобили изглеждат малко архаично, а целта на производителите е да подчертаят приликата на състезателните коли с тези от шоурумовете си. Това би могло да привлече и други компании, макар информацията и вероятността за това продължава да е минимална.
               Двудневният тест бе проведен от Уилям Байрон, който пък стана и първият пилот успял да се завърти с новата кола. Този факт стана причина за доста подигравки и хулене на младия пилот. Според някой от тях, причината да се даде възможност на толкова млад и неопитен пилот да теста колата и да сподели впечатленията си е те да бъдат дирижирани. Тоест, взимаш младок и просто му казваш какво да говори. Едва ли нещата стоят точно така, но донякъде може би имат право. Четейки думите на Байрон наистина оставам с впечатлението, че са предварително подготвени или пък умело редактирани. В общи линии Байрон се възхищава на колата, която е много по-различна от досегашната… Е добър ден…то ако не беше така защо изобщо ще се прави нова, а не се ползва старата? Все още опитвам да открия видео или аудио запис на изказванията му за да потвърдя или отхвърля теорията за ПР стратегия. (По-скоро просто не им разрешават да се разпростират надълго и нашироко, това е последното впечатление от изчетените изявления). Покрай завъртането на Байрон стана ясно (то и без това се вижда но все пак), че новите гуми с по-нисък профил нямат същото странично сцепление, заради по-малкият борд и вариациите в налягането ще бъдат ограничени. По-дебелите 15-ки позволяват при по-меки гуми контакната площ да се увеличи, за сметка на странични борд, а сега това няма как да се получи. Стилът на работа с гумите ще трябва да се адаптира спрямо тях и именно в това се крие причината в завъртането на Байрон. Поне според неговите думи.
               Както и Ерик Джонс, така и Уилям Байрон са очаровани от секвенциалното превключване на скоростите, като и двамата набляган на улесняването при рестарта, отличното ускорение и изобщо явно им харесва повече. Байрон дори смята, че на неовалните трасето, където се превключва повече от овалите, ще бъде по-добре в състезателен режим. Уилям каза също, че е говорил с Ерик преди тестовете, за да получи съвети относно теста, нещо обичайно за НАСКАР, където независимо кой за какъв отбор кара, или дори марка, споделянето и съветите между колеги не са табу. Както в доброто старо време.
               За момента обаче все още няма нещо ново по двигателя, което да е оповестено. В третия прототип (първият е бил само в аеротунел, вторият бе каран от Остин Дилън и Джоуи Логано, не съм сигурен обаче дали Ерик Джонс тества прототип две или три) е променен и улеснен достъпа до двигателя, явно предишният път капакът е бил твърде малък и не е имало достъп до агрегата. Това стана ясно от различни изказвания, но май това е най-голямото разкритие относно задвижването. Имаше слухове и за сериозни промени в окачването и дори задвижване 4х4, но все още няма потвърждение за подобни неща. За момента последния слух, който включва разговори за бъдещо влизане на Хонда в НАСКАР. Според различни слухове има вероятност двигателите да станат V6 с турбо, а не атмосферни V8 каквито са сега. Причината е , че японците на практика не разполагат с V8 агрегат и това за момента възпрепятства Хонда да влязат в НАСКАР. Това обаче все още са слухове, но последният от тях праща не само петте гайки и стоманените джанти в историята, но обрича на забрава и кеновете за гориво. Все по-настойчиво се прокрадва твърдението, че зареждането с гориво ще става с маркуч, по съображения за по-висока безопасност в боксовете. Това е доста спорно, ако се сетим за различни случаи на откачен, скъсан и изтръгнат маркуч, но няма да навлизам в детайли, докато официално не се потвърди и тази промяна.
               Горе долу това е всичко известно до момента за Некст Ген Кар, посоката е ясна – осъвременяване. Дали обаче ще е за добро предстои да разберем, както и разбира се да видим реално сравнение с настоящите автомобили, дори и под формата на времена на обиколка. При нови факти, снимки и информацията темата ще продължи.
               Добавям само още няколко неща от последния ден, не са свързани с новата кола. Стана ясно, че догодина Дъ Клаш ще се проведе във вторник 9-ти февруари и ще е вечерта(в САЩ). За пръв път ще се използва неовалната част на трасето на Дайтона, конфигурацията, която ползват за надпрверата за издръжливост 24-те часа на Дайтона. Интересна информация, особено след като през тази година на Инди малките серии – Икфинити ще карат също на неовалното трасе. Нищо чудно подобен ход и да се направи на Дайтона, ще видим. Та като стана дума за Икфинити и Индианаполис, Тони Стюърт обяви, че ще участва в състезанието. Тони е трикратен шампион в НАСКАР, шампион на Индикар и родом от Индиана, близо до легендарното трасе. Ще бъде забавно да видим Стюърт отново зад волана, макар и не в топ дивизията.

Няма коментари:

Публикуване на коментар