Ето, че най-после сколасах да продължа писането в този блог, че нещо цяла година пропуснах. През това време Джоуи Логано спечели втора титла, колите се промениха, появиха се нови звезди в НАСКАР и много нови неща, но така и не остана време да пиша за това.
2022 -ра започна с ново място за „Сблъсъкът“, на дългото 400 метра трасе в Калифорния, тогава победата там отмъкна Джоуи Логано и се закани, че 22-ра година е за номер 22. Успя да изпълни заканата си, макар отново плейофната битка да донесе изненади, но по тази тема друг път.
2023-та започна с победа на Мартин Труекс младши, който така и не успя да спечели нито едно състезание през миналата година, а дори не влезе в топ 16 и не участва в плейофите. Мнозина предричаха оттегляне на шампиона за 2017-та, но в средата на миналата година Мартин потвърди, че ще остане, без да уточнява колко. Началото на тази година пък започна за него с раздяла – в пост в социалните мрежи обяви, че с неговата дългогодишна приятелка Шели се разделят и изрично подчерта, че няма да говори повече по темата. Хубавото на задокеанските медии, че се съобразяват и никъде не чух/видях някой да го пита за личния му живот. Честно казано, тогава реших, че той ще е съкрушен и едва ли ще има мотивация да се бори, но ето че ме опроверга.
Самият Дъ Клаш пък донесе рекордните 16 прекъсвания, като само едно от тях бе служебно – в средата на дистанцията. Многото инциденти, зървания и катастрофи показа пък, че всички имат голямо желание да се борят, но имат малко респект към съперниците си. Поне това бе преобладаващото мнение на пилотите. Кайл Буш бе доста остър в изказванията си, особено към Логано, Дени Хемлин сподели, че е бесен поне на петима пилоти, а на него вероятно са му бесни поне седмина, Рос Частейн не каза нищо, или поне не намерих някакво изказване от него по темата. Оспорваната битка и шоуто се харесаха на феновете и понеже Ауто Клуб във Фонтана явно няма да бъде готов за надпреварата догодина заради реконструкцията и скъсяването на трасето, веднага се появиха предложения LA Колизеумът да приеме кръг. Реално това няма как да стане, трасето е твърде късо за 40 коли, дори за тези 27 в неделя бе късичко, едва се събраха зад пейскара, така че едва ли е сериозно предложение. Пилотите също не харесаха идеята, но кой знае, от НАСКАР са способни да измислят нещо предполагам. Още повече, че интересът към Формула 1 в САЩ се повишава, а сега ще има и дори американски пилот и НАСКАР може да бъде настигнат като най-гледания моторен спорт там. Да, билетите за Дайтона 500 отдавна бяха разпродадени, на 19-ти февруари предполагам отново ще има голяма гледаемост на състезанието, но светът се развива и НАСКАР вземат мерки, за да запазят феновете си и да намерят нови. Крачка в тази посока е решението да се кара на мокро на късите трасета, без Бристол и Довър, уличното състезание в Чикаго в началото на юли също е в тази посока, рекламите за него вече вървят с пълна сила.
Наред с това завръщането на Джими Джонсън, макар и частично също е добра реклама, да видим дали седемкратният шампион може да добави още нещо към списъка си с успехи. Джими потвърди, че ще кара и в Чикаго, ще кара и в Индикар, а също и на 24-те часа на Льо Ман. Отделно от това колата с номер 84 на обновения отбор на краля Ричард Пети вече с името Легаси Мотор Клуб ще бъде предоставяна и на други пилоти, по примера на Джъстин Маркс и Тракхаус. Техния проект 91 бе абсолютен фурор, с покана на Кими Райконен, а всички тръпнат в очакване на новите имена, които би могло да видим да карат през тази година. Вдъхновени са дори и от 23-11 Рейсинг, където с номер 67 на Дайтона ще се пробва Травис Пастарна, а Майкъл Джордън и Дени Хемлин имат намерение да канят и други звезди. Като стана дума за звезди Франки Мюниц, актьорът познат като Малкълм от сериала винаги е имал интерес към автонадпреварите и ето, че вече е редовен пилот в последното стъпало преди трите топ дивизии – ARCA сериите на НАСКАР. Те обаче са предимно за млади таланти и предполагам ще му е трудно, но да видим. Може пък да получи шанс да кара и по-нагоре, сериалът така или иначе бе успешен, но приключи, а Франки явно не го влече да се снима в друг.
Сред промените по колите през тази година и промененото шаси в задната си част, за да може да абсорбира по-добре енергията на ударите при катастрофа, нещо което извади Кърт Буш от надпреварите, а попречи и на Алекс Боумън да се бори в плейофите през 2022-ра. Това наред с допълнителните промени в аеродинамиката, намаляването на размера на дифузьора и задния спойлер целят освен безопасност, повече възможности за изпреварвания и битки, каквито искат да гледат феновете. Да видим как ще се държат обновените коли от седмата генерация на Дайтона, пък и на следващите няколко писти за да правим изводи.
Към потенциалните промени трябва да добавим и надеждите за включване на още производители в близко бъдеще, както и разширяването на екипите на Тойота, нещо което от японската марка намекнаха за догодина. Всичко това обаче предстои, както и разбира се началото на сезона в НАСКАР. За момента започна интригуващо, с интересни битки, нови истории, е разбира се и стари закачки. Като Кайл Буш и Джоуи Логано и Дени Хемлин и Рос Частейн например. С едно отлично представяне на Райън Прийс, който се завърна в топ дивизията, а опита му на къси трасета, подобни на това бе голям плюс, но повреда в горивната помпа го лиши от успеха. Все пак с екипа на Стюрт Хаас той има шанс да се бори за победи, а дори и да стане лидер на тима, след като догодина Кевин Харвик се оттегли и отиде да коментира с Майк Джой и Клинт Бойер телевизия Фокс спорт.
https://twitter.com/KyleBusch/status/1622716781893767168
Накрая едно новина от днес, свързана с НАСКАР до голяма степен. Според различни източници, а малко по-късно и официално потвърдено Кайл Буш е бил арестуван м Мексико в края на януари. При проверка на багажа му се оказало, че е носил пистолет, който според самия Кайл бил забравил в куфара си. В Мексико са много стриктни за оръжията и се твърди, че той е бил осъден на три години затвор и глоба, вероятно присъдата ще бъде условна, а глобата е платена. Така почивката му в Канкун май се е провалила, но за момента от НАСКАР нямат основание да го наказват. Според правилника на шампионата, всеки, който е бил арестуван, където и да е по света е длъжен да уведоми НАСКАР за това, а Кайл Буш го е направил и не го грози наказание. Вероятно и за това той бе леко кисел през целия уикенд и с изключение на шегите относно новия си спонсор в новия си отбор не бе особено забавен, както се очакваше от него. Всъщност спонсорът е компания за продукти с масла от канабис, а шегата бе игра на думи при едно от интервютата, когато си вдигна стола високо и каза , че обичал да е на високо…ама да не навлизаме в подробности. Добре че не е хванат и с продукти от спонсора му, че тогава можеше и да остане в затвора и да не успее да се радва на подиума в Дъ Клаш. А, да. НАСКАР революционно наградиха първите трима на подиум и им раздадоха медали. Шегаджии отбелязаха, че това е първи златен медал за Мартин Труекс младши и му остават още само 22 за да изравни Майкъл Фелпс.
И така, с нетърпение очаквам началото на сезон 2023-та, където преди седмица букмейкърите залагаха на Чейс Елиът и Кайл Ларсън за титлата, но след Дъ Клаш мисля коефициентите ще се променят. Да видим.
Няма коментари:
Публикуване на коментар