НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

събота, 23 януари 2021 г.

НАСКАР на прага на новия сезон

               Ето че сезон 2021-ва в НАСКАР наближава. Поради ред причини в последно време така и не написах нито ред тук, но е време отново да се активизирам и да продължа да пиша редовно.

              


На 14-ти февруари е старта на шампионата с традиционното състезание на Дайтона 500. Няколко дни по-рано, на 9-ти февруари (10-ти в 2 часа след полунощ наше време) пък ще е първото изпитание – Дъ Клаш. Писал съм преди какво е това състезание, но накратко отново – това е старт извън календара с ограничен брой пилоти, печелили полпозиции през миналия сезон. Към тях се добавят и пилоти печелили полпозиция на Дайтона 500 и бивши победители в Дъ Клаш. На практика това е една „загрявка“ за пилоти и публика,  макар това да са само част от пилотите, а поне за момента публика по трибуните няма да има. Феновете в Щатите и целия свят ще гледа и през тази година предимно по телевизията състезанията, а както и през последните четири години у нас НАСКАР ще се предава по Макс Спорт. Обичайно повечето стартове ще са на живо по Макс Спорт 1 или две, рядко (надявам се дори никак) състезанията ще се показват на запис, в зависимост от програмирането на различните спортове в програмата на Макс Спорт.

               Това ще бъде 73-тият сезон в сериите НАСКАР и последен за този тип коли, тъй като през следващата година би трябвало да бъдат въведени новите автомобили от Генерация 7, както я наричат там Планираното въвеждане на Ген7 колите бе за сезон 2021-ва, но както стана ясно още миналата година това бе отложено за 2022-ра. Поредица от тестове на новите автомобили имаше през цялата минала година и дори в началото на тази, доста пилоти вече я пробваха и всички отзиви са добри. В интернет се появиха и снимки и клипове, като последно Кърт Буш бе постнал кадри от своя тест и изрази задоволството си от колата. Това обаче ще е тема за следващата година, така че връщаме на тази.

               По колите няма съществени промени, дори бих казал никакви спрямо миналата година, поне не са огласени такива за момента. Относно календара, както през миналата година така и през тази са възможни промени. За момента обаче той започва на 14-ти феврураи с Дайтона 500, продължава всяка седмица с прекъсване единствено на 4-ти април (заради изборите у нас, хаха, разбира се че не, заради Великден) до 18-ти юли. После има пауза до 8 август, която хем ще е за лятна почивка на екипите, хем по това време да може да се излъчват състезанията от олимпиадата в Токио, която ще се предава в САЩ от NBC. После от 8 август до 7-ми ноември всяка седмица отново състезания, като последните десет от тях са плейофните. Финала както и през 2020-та ще е във Финикс, като всичко това е възможно да претърпи промени, ако пандемията продължи да ни тормози. С оглед именно на ограничаването на струпванията повечето трасета ще допускат ограничен брой зрители, а както и през миналата година повечето състезания няма да имат тренировки и квалификации. Определени са обаче няколко старта, за които ще има както тренировки, така и квалификация. Това са Дайтона 500, Бристол – на дърт трака, който ще дебютира през тази година и заради това ще има подготовка на пилотите с новите условия. Първото състезание на Сиркут Оф Америка в Тексас също ще има тренировки, а ще бъде интересно да се види как колите от НАСКАР карат на трасе правено най-вече за Формула 1. Шарлот 600 също ще има тренировки, а Нешвил, който ще домакинства отново на сериите, Роуд Америка (неовално и също дебютно за НАСКАР трасе в Уисконсин) и неовалната конфигурация на Индианаполис също ще преминат с тренировки и квалификации. Подробностите за календара, както и датите и часовете в наше време ще гледам да ги събера в отделен материал, както и всички промени при пилоти и отбори, които всъщност не са никак малко. Акцентите са за фалиралите и престанали да съществуват отбори като тези на Боб Ливайн – Ливайн Фемили Рейсинг и този на Боб Джърмейн – Джърмейн Рейсинг, както и на новите тимове – 23XI рейсинг на Майкъл Джордън и Дени Хемлин с пилот Бъба Уолас, Тракхаус Рейсинг на бившия пилот Джъсстин Маркс и музиканта Питбул с пилот Даниел Суарес. Разбира се и завръщането на Кайл Ларсън, дебюта на Чейс Бриско и Антъни Алфредо, както и промените при тиймшефовете за Кайл Буш и Кристофър Бел, честно казано спирам за да не пропусна нещо още, така или иначе ще пиша подборно за всичко в следващите дни.  

Няма коментари:

Публикуване на коментар